اصول کنترل کرونا در دفاتر ثبت ازدواج

به گزارش اخذ ویزا، نتایج مطالعات دقیق نشان می دهد فاصله گذاری اجتماعی در بعضی همه گیری ها تا بیش از 95درصد در کاهش موارد و گسترش بیماری نقش دارد و برای اثربخشی استراتژی فاصله گذاری اجتماعی باید پذیرفت که این اقدام برای یک مدت طولانی باید به اجرا درآید.

اصول کنترل کرونا در دفاتر ثبت ازدواج

در مکتب اسلام، ازدواج امری مهم، محبوب و مقدس برای زن و مرد معرفی می شود. با توجه به شرایط خاص حاکم برکشور انجام فرآیند ثبت ازدواج مطابق با شرایط قبل از شیوع بیماری کووید 19 می تواند به توسعه انتقال بیماری به دلیل تجمع زوجین و همراهان ایشان در مراکز ارائه خدمات زمان ازدواج، دفتر ثبت ازدواج یا مراسم جشن ازدواج منجر شود.

بدیهی است تصمیم گیری نهایی برای طول مدت فاصله گذاری اجتماعی (هوشمند) از جمله برای خدمات هنگام ازدواج بر عهده ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست.

در شرایط همه گیری کووید 19 توجه به چند نکته در دفاتر ثبت و ارائه دهنده خدمات مربوط به ازدواج الزامی است:

سطوح و محل های تماس مشترک مثل دستگیره ها، در و پنجره، میز و صندلی، اتوماتیک و... باید بعد از مراجعه هر زوج گندزدایی شوند و تهویه مناسب در تمام نقاط ساختمان برقرار باشد.

سرویس های بهداشتی باید حداقل دوبار در روز گندزدایی شده و وسایل بهداشتی (صابون و محلول های مناسب ضدعفونی کننده) و امکانات مدیریت پسماند در محل موجود باشد.

فاصله بیش از یک متر مراجعان از یکدیگر در زمان حضور حفظ شود. استفاده از ماسک و شست وشو و ضدعفونی استاندارد دست ها برای ارائه دهنده خدمت قبل و بعد از تماس با هر گیرنده خدمت لحاظ شود.

در صورت نیاز به ثبت اثر انگشت، مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای زوجین فراهم باشد.

برای شروع فرآیند خدمات هنگام ازدواج، متقاضی ثبت ازدواج به نزدیک ترین مرکز خدمات ارائه دهنده خدمات سلامت و آموزش هنگام ازدواج با توجه به ظرفیت روزانه با هماهنگی قبلی نوبت دهی راهنمایی و معرفی شود.

نوبت دهی برای ثبت در محضر به هر زوج به گونه ای باشد که از تجمع یا حضور گروه بعدی و انتظار ایشان برای انجام ثبت در محل محضر خودداری شود.

هنگام مراجعه به محضر برای جاری کردن صیغه عقد حداکثر شش نفر مجاز به حضور در محضر هستند. این افراد شامل عروس و داماد و دو نفر از خانواده هر یک از ایشان باشند و جابجایی همراهان انجام شود.

زوجین مراجعه کننده به مرکز و همراهان ایشان در فضای داخلی دفترخانه باید از دستکش و ماسک استفاده کنند.

ضدعفونی و گندزدایی اتاق عقد، صندلی ها و... در حد فاصل گروه بعدی برای اجرای صیغه عقد ضروری است.

داشتن اتوماتیک شخصی برای هر یک از زوجین برای نوشتن ضروری است.

مهندس رضا روحی - مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1479

به "اصول کنترل کرونا در دفاتر ثبت ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول کنترل کرونا در دفاتر ثبت ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید