افغانستان، دیوار شرقی امپراتوری انگلیس را ویران کرد

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در پیغام تبریک خود به مناسبت سالروز استقلال این کشور گفت: افغانستان اولین کشوری بود که دیوار شرقی امپراتوری انگلستان را ویران کرد و پس از آن دیگر کشورها استقلال خود را به دست آوردند.

افغانستان، دیوار شرقی امپراتوری انگلیس را ویران کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، نود و پنجمین سالگرد استرداد استقلال این کشور را به تمام مردم و مسئولین افغانستان تبریک گفت.

وی گفت: 95 سال قبل در 28 اسد (مرداد) 1298 هجری شمسی، سند استرداد استقلال کشور افغانستان از سوی امان الله خان پادشاه وقت به امضا رسید و از همان زمان تا به حال، این روز به عنوان روز استقلال تجلیل می شود.

فیضی افرود: افغانستان نخستین کشوری بود که دیوار شرقی امپراتوری انگلیس را ویران کرد و پس از کسب استقلال افغانستان، کشور های تحت سلطه انگلیس یکی پس از دیگری استقلال خویش را کسب کردند.

وی تاکید نمود: تاریخ ما هرگز شجاعت و پایمردی قهرمانان عرصه های جهاد و آزادی را که در راه استقلال کشور قربانی شده و جان فشانی نموده اند، فراموش نمی کند و نام آن ها در تاریخ پرافتخار ما زنده است.

ایمل فیضی اذعان داشت: سال جاری سالگرد استرداد استقلال افغانستان در حالی فرا می رسد که افغان ها در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شروع به کار رئیس جمهور جدید می باشند و این انتظار باید هر چه زودتر به انتها برسد تا مردم این کشور گام دیگری را در راستا دموکراسی بردارند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 511

به "افغانستان، دیوار شرقی امپراتوری انگلیس را ویران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، دیوار شرقی امپراتوری انگلیس را ویران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید