امروز؛ انتخابات پارلمانی کره شمالی

به گزارش اخذ ویزا، کره شمالی بر اساس برنامه از پیش تعین شده قرار است با هدف تحکیم وحدت ملی بعد از شکست مذاکرات کیم و ترامپ در هانوی، امروز یکشنبه انتخابات پارلمانی (مجمع عالی خلق کره) برگزار کند.

امروز؛ انتخابات پارلمانی کره شمالی

به گزارش ایرنا یونهاپ روز یکشنبه اظهار داشت انتخابات پارلمانی کره شمالی هر پنج سال یک بار برگزار می گردد در دوره ریاست کیم جونگ اون رهبر فعلی کره شمالی اولین دور انتخابات مارس 2014 برگزار گردید، نتایج این انتخابات دو روز بعد از برگزاری اعلام شد.

بر اساس این گزارش، رای دهندگان 17 سال به بالا دارند و رای گیری هم از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر ادامه دارد.

به گفته رسانه های کره شمالی، نامزدهای این انتخابات شامل کارگران، کشاورزان، روشنفکران و سربازانی هستند که کوشش می نمایند تا از ایدئولوژی کیم جونگ اون، رهبر این کشور حمایت نمایند و کشور را در جهت توسعه جلو ببرند در هر حوزه انتخابیه هم فقط یک نامزد ثبت نام نموده است.

کارشناسان معتقد هستند پیونگ یانگ ممکن است از این رویداد سیاسی برای تقویت انسجام ملی و حمایت از رهبری این کشور به ویژه بعد از شکست مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در هانوی استفاده کند.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، بازنده شد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

رودونگ سینمون روزنامه حزب حاکم بر کره شمالی نوشته است که انتخابات پارلمانی در این برهه زمانی برای این کشور خیلی مهم و حیاتی است.

این روزنامه گفته است انتخابات پارلمانی باعث افزایش حمایت از رهبری کره شمالی در جهت توسعه و پیش رفت کشور، احیای اقتصاد کشور و بهبود شرایط معیشت مردم خواهد شد.

در انتخابات گذشته مجمع عالی خلق کره شمالی، میزان مشارکت مردم این کشور 99.97 درصد بود در این انتخابات همچنین 100 درصد کاندیداها تایید صلاحیت شدند.

کره شمالی حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 597

به "امروز؛ انتخابات پارلمانی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ انتخابات پارلمانی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید