برای تولیدات داخلی دارو نیاز به مجوز بین المللی نداریم

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران، دکتر احسان شمسی کوشکی امروز در وبینار بررسی شرایط تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی کشور ایران در تولید آن که به صورت آنلاین در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، گفت: طرح ها در کمیته ملی اخلاق در پژوهش سازمان غذا و دارو از سوی پژوهشگران مورد بررسی قرار می گیرند.

برای تولیدات داخلی دارو نیاز به مجوز بین المللی نداریم

وی با بیان اینکه خود محقق پروژه با این کمیته ارتباط دارد، گفت: از سوی دیگر، شرکت با سازمان غذا و دارو ارتباط می گیرد.

دبیر گروه اخلاق پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به فرایند تائید از سوی این کمیته گفت: ما در ابتدا ایمن بودن و تأثیرگذاری را مورد بررسی قرار می دهیم. در فاز اول، ایمن بودن مطرح است.

شمسی کوشکی با بیان اینکه تا به امروز یک پروتکل فاز یک در کمیته اخلاق با دو جلسه اضطراری را تشکیل دادیم، گفت: نوع ارجاع به کمیته اخلاق به گونه ای است که سازمان غذا و دارو از مراحل پروژه مطلع و قانع شود.

وی ادامه داد: پروژه ها پس از اخذ کد اخلاق به سازمان غذا و دارو انتقال داده می شوند تا درباره کل پروژه مورد بررسی قرار گیرند.

دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش سازمان غذا و دارو تأکید کرد: هیچ کشوری برای دارویی که خودش می خواهد مصرف کند، نیاز به مجوز بین المللی ندارد و سازمان غذا و دارو می تواند تائیدیه آن دارو را ارائه کند.

شمسی کوشکی بیان نمود: ما نیاز به تائیدیه نهادهای بین المللی نداریم اما FDA کمک کننده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1484

به "برای تولیدات داخلی دارو نیاز به مجوز بین المللی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تولیدات داخلی دارو نیاز به مجوز بین المللی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید