بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور را از کجا بخریم؟

به گزارش اخذ ویزا، غذاهای خیابانی یکی از جذابیت هایی است که می تواند سفر را برای شما دلچسب تر کند. مالزی و پایتخت آن، کوالالامپور، نیز غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه ای دارد که حتما باید امتحان کرد.

بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور را از کجا بخریم؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

خیابان های مالزی پر از میوه های رنگارنگ، غرفه های فروش غذا و عطر خوش غذاهای خوشمزه است. در کوالالامپور، پایتخت این کشور، انواع غذاهای خیابانی لذیذ عرضه می گردد و یکی از جاذبه های این شهر برای گردشگران محسوب می گردد؛ غذاهای خیابانی را می توان بخشی از تاریخ این کشور دانست. مالزی به خاطر سابقه فرهنگی رنگارنگ اش، غذاهای لذیذ زیادی مثل ناسی لماک و ته تاریک دارد. در سطح شهر مغازه ها و دوره گردهای زیادی این غذاها را سرو می نمایند و این، کار را برای انتخاب بهترین غذا سخت می نماید. در ادامه می خواهیم بهترین جاهایی که غذاهای خیابانی خوشمزه عرضه می نمایند را به شما معرفی کنیم تا در تور مالزی، زمانی را به پیدا کردن این مغازه ها و چشیدن طعم ناب غذاهای محلی و خیابانی این کشور اختصاص دهید.

اگر شما هم شکمو هستید و دوست دارید برای چشیدن طعم های جدید، به این کشور سفر کنید، می توانید فهرستی از انواع تور مالزی ارزان را در خبرنگاران مشاهده و مقایسه کنید و ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

خیابان جالان الور (Jalan Alor)

این خیابان یکی از جاهایی است که در تور کوالالامپور به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را از دست داد. اگر شما با مفهوم غذاهای خیابانی آشنایی ندارید، جالان الور که در جهت Bukit Bintang و Changkat (دو منطقه پربازدید شهری کوالالامپور) قرار گرفته است، مکانی فوق العاده برای چشیدن طعم غذاهای خیابانی است. کل خیابان شبیه رودی از خوراکی های لذیذ است و باید در این جهت شیرجه بزنید و خود را در میان انواع غذاهای خوشمزه غوطه ور کنید.

Taman Connaught

این خیابان با طول 2 کیلومتر، قبلا یکی از طولانی ترین بازارهای شبانه مالزی بود. اینجا هر چیزی که انتظار دارید، پیدا می کنید و بازدید از آن حداقل یک ساعت زمان می برد. در این خیابان بیش از 700 غرفه وجود دارد که کالاها و غذاهای ارزان از تمامی قاره های دنیا عرضه می نمایند. پس اگر خواستید انواع غذای بین المللی را در یک مکان امتحان کنید، Taman Connaught جایی است که در تور کوالالامپور حتما باید به آن سر بزنید.

اینجا معمولا بسیار شلوغ است، پس خود را برای روبرو شدن با انبوهی از مردم آماده کنید، چون این بازار فقط یک بار در هفته، روزهای چهارشنبه از ساعت 5:30 بعدازظهر تا نصف شب برگزار می گردد. Taman Connaught همچنین یکی از چند بازار شبانه کوالالامپور است که دستفروش های تایلندی، به جاذبه های آن تنوع بخشیده اند.

فودکورت Lot 10 Hutong

این فودکورت در زیرزمین مرکز خرید Lot 10 قرار گرفته است و بهشتی برای شکموها است. اینجا می توانید بعضی از خوشمزه ترین و محبوب ترین میراث های این سرزمین را نوش جان کنید. این فودکورت بیش از 34 غرفه فروش غذا دارد و می توانید برای فرار از گرمای شدید خورشید، زیر کولرهای اینجا انواع غذاهای خیابانی را میل کنید. البته چند میز هم در فضای باز وجود دارد و لازم نیست نگران این باشید که باید در جایی شلوغ و درست کنار دست چند غریبه غذا بخورید.

به شما توصیه می کنیم حتما وانتان می را از Ho Weng Kee، نودل گوشت را از Soong Kee و چار کوای تیو را از رستوران برادران چوآ (Chua Brothers) را بخرید و نوش جان کنید.

غذاخوری تاپاک (Tapak Urban Dining)

غذاخوری تاپاک بعضی از بهترین رستوران های سیار را در Klang Valley گرد هم آورده است. این رستوران در نزدیکی کوالالامپور و مثلث طلایی (Golden Triangle) قرار گرفته است و شما می توانید همه چیز، از شیک نارگیل تا برگر خرچنگ نرم پوست، را اینجا نوش جان کنید.

در این محل بیش از 30 رستوران سیار مستقر است که غذاهای بسیار خوشمزه ای مثل کیمچی کسادیا، یخ در بهشت های رنگارنگ، ایام پنیت (ayam penyet) و پیتزا سرو می نمایند. به این غذاخوری بروید و زیر نور ستارگان، تازه ترین غذاها را میل کنید.

بازار خیابانی پتالینگ (Petaling Street Market)

امروزه محله چینی ها مترادف با کالاهای ارزان است که اغلب مردم ترجیح می دهند برای خرید سوغاتی، از کیف و کیف پول گرفته تا کفش و ادکلن، به آنجا بروند. با این حال این منطقه هنوز هم یکی از قدیمی ترین جاهایی است که در مالزی غذای خیابانی می فروشند. از این میان اردک کبابی Sze Ngan Chye، موآ چی رستوران مادام تانگ، فرنی مغازه هون کی (Hon Kee و وانتان می رستوران Koon Kee را حتما باید امتحان کرد.

این غرفه ها کیفیت غذاهای خود را در طول این چند سال حفظ نموده اند و به همین دلیل افراد زیادی برای غذا خوردن به مغازه آن ها مراجعه می نمایند و این باعث به وجود آمدن صف طولانی در مقابل این غرفه ها می گردد. پس اگر دوست دارید زمان کمی را در صف بگذرانید و از طعم های لذیذ آشپزی کلاسیک این کشور لذت ببرید، بهتر است قبل از ساعت های پیک (یا بعد از آن، هر کدام که شما ترجیح دهید) به این رستوران ها مراجعه کنید.

در این شهر مکان های جذاب دیگری نیز وجود دارد که هم برای خوردن غذاهای خیابانی و هم تحسین زیبایی های بصری، باید از آن ها بازدید کنید. در خبرنگاران می توانید فهرستی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور را ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / vagabondurges.com / theculturetrip.com
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 426

به "بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور را از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور را از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید