برترین مقاصد گردشگری زمستانی دنیا

به گزارش اخذ ویزا، اگرچه بسیاری از مردم بر این باور هستند که سفر در فصل های گرم لذت بیشتری دارد، با این حال مقاصد گردشگری بسیاری نیز در سراسر جهان با آب و هوای گرم و چشم اندازهای بی نظیر، سیل عظیمی از جهانگردان سراسر جهان را در فصل زمستان به سمت خود فرا می خواند.

برترین مقاصد گردشگری زمستانی دنیا

ایمنا: در پی کاهش قابل چشمگیر دمای هوا در اغلب نقاط دنیا، مردم در کوشش هستند مقاصدی گرم و در عین حال زیبا در سراسر دنیا بیابند تا روزهایی را به سفر و سیاحت در آنجا بگذرانند. به ویژه اینکه در بسیاری از نقاط دنیا، قرنطینه های کرونایی نسبت به سال گذشته در همین زمان به حداقل رسیده است و مردم مایل هستند شهرهایی گرم را برای جبران در خانه ماندن های گذشته انتخاب نمایند.

در ادامه به معرفی برترین مقاصد گردشگری دنیا برای فصل های سرد پرداخته می گردد که با آب و هوای گرم و طبیعت بکر خود، دنیاگردان بسیاری را به سمت خود جذب می نماید.

مالدیو

مالدیو کشوری جزیره ای واقع در آسیای جنوبی، تقریباً در تمام فصل های سال از آب و هوای مناسب برخوردار است و به همین علت سفر به آن در تمام روزهای سال، گردشگران را راضی نگه می دارد. جزایری کوچک اما بسیار اعجاب انگیز سراسر این کشور را فرا گرفته است ضمن اینکه آب و هوای گرم آن، لذت تماشای چشم اندازهای آبی بی نظیر جزیره را برای مسافران زمستانی دو چندان نموده است. اگرچه مالدیو در تمام روزهای سال میزبان مناسبی برای گردشگران به شمار می رود با این حال، آب های گرم آن در طول فصول سرد بیش ترین تعداد دنیاگرد را به سمت خود فرا می خوانَد.

برمودا

برمودا از سرزمین های فرا دریایی بریتانیا که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده است، مکان افسانه ای نمایشنامه طوفان اثر ویلیام شکسپیر مشهور به شمار می رود که به واسطه همین مؤلفه نیز در میان گردشگران اهل ادب دنیا محبوبیت زیادی دارد. تمام سواحل، خانه ها و چشم اندازهای اطراف این قلمرو به رنگ صورتی روشن بوده که با زیبایی شگفت انگیز خود، چشم اندازی زیبا در آب های دریای کارائیب شکل داده است. در واقع، شن های ساحل به صورت طبیعی دارای رنگ صورتی است و با الهام از همین ویژگی، سازه های اطراف نیز با همین رنگ طراحی شده است. آب و هوای گرم برمودا در کنار سایر ویژگی های آن، هر ساله در فصل های سرد گردشگران زیادی را به سمت بریتانیا و سپس این جزیره دعوت می نماید.

کوبا

آب و هوای کوبا، کشوری جهانگرد پذیر در منطقه محبوب کارائیب لذت سفر را برای افرادی که در روزهای برفی زمستان قصد گردشگری دارند، تضمین می نماید. سواحل بخش جنوبی کشور بیش ترین نور خورشید را در زمستان به خود جذب می نماید و در نتیجه گردشگران بیشتر مایل هستند که هنگام ورود به کوبا در جنوب آن اتراق نمایند. هاوانا مرکز و بزرگ ترین شهر کوبا با سازه های رنگارنگ خود مسافران بسیاری را جذب می نماید، ضمن اینکه معماری به جا مانده از عصر استعمار اسپانیا نیز در حضور سیل بزرگ گردشگران به سمت این شهر سهیم است. جالب است بدانید که پایانی برای وجود طبیعت، جنگل های سبز و مزارع تنباکو در سراسر کشور به ویژه هاوانا وجود ندارد.

جزایر قناری

قناری، مجمع الجزایری مرکب از هفت جزیره در اقیانوس اطلس، نزدیک به ساحل مراکش و یکی از 17 منطقه خودمختار اسپانیا به شمار می رود که در آن، فصل سردی وجود ندارد. میانگین دمای هوا در تمام طول سال 20 درجه سانتی گراد است و به همین علت، یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا برای افرادی محسوب می گردد که هنگام سرد شدن هوا مایل به شروع سفر خود هستند.

دبی

نوامبر و مارس برترین ماه های سال برای سفر به دبی از بزرگ ترین شهرهای تجاری دنیا در امارات متحده عربی، محسوب می گردد چرا که آب و هوای آن، رضایت گردشگران را در پی دارد. جزیره های نخلی مصنوعی دبی که شامل سه جزیره است، هر یک ساحل بزرگی را در برگرفته و با هتل های بسیار باشکوه خود میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا در تمام طول سال به ویژه فصل های سرد است. وجود مناطقی که با خلاقیت تمام طراحی شده، در کنار چشم اندازهای هنری اطراف بر محبوبیت دبی به عنوان مقصدی برای گردشگری افزوده؛ ضمن اینکه هوای مساعد آن، سفر در فصل های سرد را برای دنیاگردان بسیار لذت بخش نموده است.

دهکده تاغازوت

تاغازوت که در زمان های قدیم، دهکده ای کوچک با تپه های سنگی در تمام اطراف خود بود، امروزه به برترین مقصد گردشگری مراکش تبدیل شده است. این دهکده زیبا همچنان با حفظ جذابیت کهن خود، خیابان های رنگی بسیاری را در بر گرفته است، ضمن اینکه به عنوان مکانی بسیار مناسب برای افراد علاقه مند به ماهیگیری محسوب می گردد. دمای هوای تاغازوت در اغلب روزهای سال از 20 درجه سانتی گراد تجاوز می نماید که همین ویژگی نیز بر جذابیت آن به عنوان مقصدی برای گردشگری در فصل سرد افزوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2256

به "برترین مقاصد گردشگری زمستانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری زمستانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید