تشکیل سریع دولتی توانمند یک ضرورت ملی در لبنان محسوب می شود

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المنار، قاسم هاشم نماینده مجلس لبنان و عضو حزب توسعه و آزادی این کشور سخنانی را در خصوص لزوم تشکیل هرچه سریعتر کابینه جدید این کشور اعلام کرد.

تشکیل سریع دولتی توانمند یک ضرورت ملی در لبنان محسوب می شود

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: لبنان درحال حاضر با بحران هایی در عرصه های گوناگون روبرو است که ضرورت تشکیل هرچه سریعتر دولتی توانمند را گوشزد می کند. تشکیل کابینه جدید در اسرع وقت یک ضرورت ملی محسوب می شود.

این کننده مجلس لبنان در ادامه با تأکید بر لزوم فاصله دریافت از فرقه گرایی در تشکیل دولت جدید، گفت: پایبندی به مباحثی نظیر حزب گرایی و فرقه گرایی موجب ایجاد تأخیر بیشتر در فرایند تشکیل کابینه می شود.

وی مطرح نمود: مسئولیت ملی ایجاب می کند که همگان به وظیفه خود در قبال تشکیل دولت عمل کنند تا فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان بیش از این با تأخیر روبرو نشود. بدون تردید تداوم این تأخیر، خطراتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که مداخلات آمریکا و فرانسه یکی از عوامل مهم عدم تشکیل کابینه جدید لبنان به ریاست سعد الحریری است. آمریکایی ها و فرانسوی ها شروطی را برای نخست وزیر مکلف لبنان در راستای کنار گذاشتن حزب الله از کابینه تعیین کرده اند. علیرغم اینکه خودِ سعد الحریری نیز تمایل به تشکیل دولت بدون حزب الله را دارد اما تا به امروز نتوانسته است به خواسته واشنگتن و پاریس جامه عمل بپوشاند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1352

به "تشکیل سریع دولتی توانمند یک ضرورت ملی در لبنان محسوب می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل سریع دولتی توانمند یک ضرورت ملی در لبنان محسوب می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید