توزیع نهال یارانه ای گردو در همدان

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران/همدان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان ملخ خیز نیست، گفت: مسئله ای درباره ورود ملخ به مزارع استان وجود ندارد.

توزیع نهال یارانه ای گردو در همدان

محمدشهرام پرورش در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه پایش مزارع در زمینه ملخ در استان انجام می گیرد، توضیح داد: سال گذشته در استان ملخ های بومی وجود داشت اما در حد مبارزه نبود و سال جاری نیز استان همدان در رابطه به با ملخ صحرایی مسئله ای نخواهد داشت چرا که همدان ملخ خیز نیست اما همچنان پایش ها صورت می گیرد.

وی درباره توزیع نهال یارانه ای گردو در بین باغداران استان، توضیح داد: برای نخستین بار 10 هزار اصله نهال گردوی پیوندی یارانه ای در بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

پرورش با بیان اینکه این طرح در راستای ایجاد باغات یکدست و فنی است، اضافه نمود: نهال های قدیمی گردوی استان غیرپیوندی است و این طرح در راستای ایجاد باغات یکدست و فنی به صورت پایلوت در استان اجرا می گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: عمده این باغات در شهرستان تویسرکان ایجاد خواهد شد اما در شهرستان های دیگر نیز نهال گردوی پیوندی یارانه ای توزیع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 922

به "توزیع نهال یارانه ای گردو در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع نهال یارانه ای گردو در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید