جاذبه های دیدنی کیپ تاون؛ دومین شهر پر جمعیت آفریقای جنوبی

به گزارش اخذ ویزا، قاره آفریقا با داشتن حیات وحشی منحصر بفرد، همیشه مورد توجه دنیاگرد های سراسر دنیا بوده و یکی از مقاصدی است که گردشگران فراوانی برای دیدن حیات وحش و طبیعتی بکر به سمتش سرازیر می شوند. در کنار دیدنی های جالب توجه طبیعی، افسانه و قصه هایی که درباره بومیان و فرهنگ و آیین های اسطوره ای این سرزمین نقل می شوند هم باعث شده تا بسیاری از گردشگران این قاره را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند. در میان این قاره سرسبز، کشور آفریقای جنوبی بدلیل داشتن امکانات بیشتر و دیدنی های جذاب تر، توجه بیشتری را به خود جذب نموده است. شهر کیپ تاون به عنوان دومین شهر پرجمعیت کشور آفریقای جنوبی با داشتن نژاد و فرهنگ های متنوع و دایره غذایی و مناظر سحرانگیز می تواند تجربه سفر به قاره آفریقا را دل انگیزتر کند و هر آنچه که دوست دارید در این منطقه از دنیا ببینید را به شما نشان دهد. شهر کیپ تاون با داشتن جذابیت های گردشگری فراوانی چون باغ های گیاه شناسی، موزه های متعدد و اسکله های رویایی یکی از دیدنی ترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی بوده که در کنار این طبیعت زیبا، با داشتن معماری و شهرسازی جالب و دیوارهای نقاشی شده و رنگارنگ کافه و رستوران هایش نوید یک شهرگردی بی نظیر را به گردشگران می دهد. موج سواری، کوهنوردی، غواصی با کوسه های سفید، دوچرخه سواری کوهستان، تماشای نهنگ های مهاجر، هیجان پرواز با پاراگلایدر و روستاهای بومی نشین با قصه های بی پایانشان همگی باعث شده که بعد از ورود به این شهر، این هوس به جانتان بیفتد که کاش سفر شما به جاذبه های دیدنی کیپ تاون تا ابد ادامه پیدا کند. با ما در این مقاله خواندنی همراه شوید تا در کنار توضیح هزینه های سفر به کیپ تاون، اندکی شما را با معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون نیز آشنا کنیم تا از این طریق، شکم گردی را چاشنی سفر خود کنید.

جاذبه های دیدنی کیپ تاون؛ دومین شهر پر جمعیت آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

چه زمانی به کیپ تاون سفر کنیم؟

برای مشخص بهترین زمان سفر به کیپ تاون باید ببینید که اولویت های شما از این سفر چیست. اگر قصد دارید برای تماشای نهنگ ها بروید، باید بین ماه های جولای تا سپتامبر به این منطقه سفر کنید تا نهنگ های مهاجر به سواحل این بخش رسیده باشند. در این بازه زمانی، هوایی نسبتا گرم را تجربه خواهید کرد و می توانید از گل های وحشی لذت ببرید. اما، اگر قصد دارید از آب و هوایی معتدل تر بهره برده و در هیجان و شور شلوغی سواحل غرق شوید، باید بازه زمانی دسامبر تا فوریه را انتخاب کنید. روزهای آخر ماه آوریل تا روزهای اولیه ماه ژوئن هم بهترین زمان برای کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت بکر این منطقه هستند. برای اطلاعات بیشتر باید بدانید که در زمستان ها میانگین دمای شهر کیپ تاون بین هشت و نیم تا هجده درجه سانتیگراد و در تابستان ها بین شانزده تا بیست و شش درجه سانتیگراد هست. پانصد و پانزده میلی لیتر هم میانگین بارش سالیانه این منطقه است.

درباره هزینه های سفر به کیپ تاون بیشتر بدانید

اتوبوس های ارازن قیمت، غذاهای خوش طعم و باکیفیت، تفریحات رایگان ورزشی در طبیعت بکر، همگی مزیت های این شهر هستند. کیپ تاون که یک ساعت و نیم با تهران فرق داشته و دارای واحد پولی راند هست، دارای یک فرودگاه بین المللی بوده و هتل و هاستل هایی با قیمت های عالی دارد. هر چند اتوبوس های شهری کیپ تاون ارزان قیمت هستند و قیمت بلیط هایشان با دو راند شروع می شد، اما به دلیل آنکه تنها شرکت فعال در سیستم حمل و نقل عمومی این منطقه شرکت اتوبوسرانی مای سیتی (MyCiTi) بوده و ساعت کار و منطقه فعالیت آن ها محدود است، معمولا انتخاب خوبی بخاطر صرفه جویی در هزینه های سفر به کیپ تاون نیستند. اگر می خواهید کمی از هزینه های سفر به کیپ تاون خلاص شوید، سراغ اوبر بروید. اوبر در کیپ تاون همانند همه کشورهای دارای اوبر، ارزان و ایمن تر است. البته، کیپ تاون به هتل و هاستل های ارزان خود مشهور بوده و جهانگردان می توانند برای اقامت در آنها هزینه کمتری نسبت به شهرهای گردشگری بپردازند. اما با همه این اوصاف، باز هم راه هایی وجود دارند که بتوانید هزینه های سفر به کیپ تاون را بیشتر کاهش دهید و پول خود را کمتر خرج کنید. در ادامه به چند روش صرفه جویی در هزینه های سفر به کیپ تاون اشاره خواهیم کرد.

راه های کاهش هزینه های سفر به کیپ تاون

1 -برای خرید مایحتاج سراغ فروشگاه های عظیم و برند نروید. سوپر مارکت های کوچک به ارزان ترین شکل ممکن کار شما را راه می اندازند. در میان فروشگاه های زنجیره ای شهر کیپ تاون، فروشگاه های Shoprite بهترین گزینه هستند.

2 -رستوران های لوکس و مجلل با منوهای متنوع فقط هزینه بیشتری را نصیب شما می نمایند در حالیکه می توانید معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون را با پول کمتری در رستوران و غذا خوری های محلی میل کنید و از طعم ادویه های گوناگون لذت ببرید.

3 -در گردشگاه سی پوینت بدوید، از کوه بالا بروید، در طبیعت بی نظیر کیپ تاون پیاده روی کنید، در سواحل رویایی این منطقه قدم بزنید و در مجموع از طبیعت رایگان این شهر فوق العاده لذت ببرید.

4 -در فصل کم جهانگرد بخاطر کاهش هزینه های سفر به کیپ تاون، به این منطقه سفر کنید. زمستان های این منطقه آنقدر هم سرد نیستند، اما گردشگر ها فرصت سفر کردن در این فصل را ندارند و می توانید از خلوتی کیپ تاون سود ببرید و از همه چیز ارزان تر بهره ببرید.

5 -هم برای خرید و هم برای اقامت به منطقه های خلوت تر شهر بروید. مناطق گردشگری چون مرکز شهر و کمپس بی بدلیل گردشگری بودن، بسیار گران تر هستند.

برای استفاده از جاذبه های جهانگردی شهر کیپ تاون کجا برویم؟

شهر کیپ تاون با قرار دریافت در بین کوه و دریا دارای طبیعتی شگفت انگیز بوده که بیشترین جذابیت های این منطقه از کشور آفریقای جنوبی را تشکیل می دهد. در این شهر آفریقای جنوبی می توانید علاوه بر لذت بردن از ورزش های آبی یا کوهپیمایی و طبیعتگردی، نگاهی به حیات وحش منحصر بفردش بیندازید و در کنار کوسه و پنگوئن ها عکس یادگاری بگیرید. بی دلیل نیست که یونسکو منطقه کیپ پوینت را به عنوان میراث خود معرفی کرد، چرا که پوشش گیاهی این منطقه بی همتاست. چتر بازی، دوچرخه سواری در کوهستان، باغ های گیاه شناسی متنوع، پیاده روی و طبیعتگردی، شنا با کوسه های سفید و تماشای نهنگ ها از مهمترین جاذبه های دیدنی کیپ تاون هستند که باعث شده یونسکو منطقه کیپ پوینت را بدلیل پوشش گیاهی غنی بخشی از میراث خود بداند. همچنان با ما همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی کیپ تاون بیشتر آشنا شوید.

استلنبوش (Stellenbosch)

خاکی حاصلخیز و پر محصول، تاکستان های بی نظیر انگور، درختان سر به فلک کشیده بلوط، کافه های روباز زیبا و رستوران هایی فراموش نشدنی همگی شهر استلنبوش را تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های دیدنی کیپ تاون نموده که تنها سی و پنج کیلومتر با شرق کیپ تاون فاصله دارد. Jonkershoek بخش خفاظت شده این شهر، جایی است که جهانگردان پیاده روی در این منطقه را از خاطر نخواهد برد و طعم چای های ارگانیک باغ گیاه شناسی دانشگاه استلنبوش از ذهن کسی پاک نمی شود. طبیعت رویایی شمال این مورد از جاذبه های دیدنی کیپ تاون به نام پارل از دیگر دیدنی های این بخش هست. این موزه بی نظیر در چهار خانه قدیمی قرار گرفته است که قدمت باغ های آن ها به قرن هفدهم باز می شود. برای دیدن آثار هنری هنرمندان کشور آفریقای جنوبی باید سری هم به موزه روپرت بزنید. اگر تا استلنبوش رفتید، سی و پنج کیلومتر دیگر را هم طی کنید تا به Franschhoek برسید و معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون را مزه کنید.

کیپ پوینت

پوشش گیاهی بی نظیر این منطقه باعث شده تا کیپ پوینت جزیی از میراث جهانی یونسکو باشد. برای رسیدن به این نقطه باید شصت کیلومتر از شهر کیپ تاون جدا شوید و خود را به جنوبی ترین قسمت پارک ملی کوه مشهور تیبل برسانید. البته بعضی این نقطه را با Cape Agulhas اشتباه می گیرند، در حالیکه برای رسیدن به Cape Agulhas و دیدن محل به هم رسیدن اقیانوس های اطلس و هند باید صد و پنجاه کیلومتر جهت را طی کرد و به جنوبی ترین مکان در قاره آفریقا رسید. در کیپ پوینت می توانید بیش از دویست و پنجاه گونه پرنده را در کنار انواع خزندگان و بابون ها تماشا کنید و از پنگوئن های سواحل شهر سیمون لذت ببرید. سواحل Kalk Bay از دیگر جذابیت های این جهت بوده که شما را از کیپ تاون به شبه جزیره کیپ می رساند. برای برگشت هم بهتر است از قله چپمن بازگشت تا بتوانید علاوه بر زیبایی های طبیعت از معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون لذتی وافر ببرید. بالا رفتن از فانوس دریایی با قطار کابلی را هم حتما در برنامه سفر خود بگنجانید و تماشای نهنگ ها را هم از قلم نیاندازید.

کوه تیبل (Table Mountain)

نماد شهر کیپ تاون، کوه تیبل است که با قله ای مسطح در ارتفاع هزار و هشتاد و هفت متری شهرتی فراوان دارد. این مورد از جاذبه های دیدنی کیپ تاون در میان پارکی ملی به همین نام در انتهای جزیره کیپ قرار گرفته است که با داشتن هزار و چهار صد و هفتاد گونه گل، منطقه ای حفاظت شده به حساب می آید. دو قله به نام های سر شیر و شیطان در دو طرف کوه تیبل به زیبایی های این منطقه افزوده اند. برای صعود به این کوه می توانید یکی از سیصد و پنجاه جهت بالا رفتن را انتخاب کنید که بسته به نوع جهت، دو تا چهار ساعت طول می کشد. فقط یادتان باشد لباس گرم را از قلم نیاندازید. اگر هم توان یا حوصله پیاده روی و کوهپیمایی را ندارید، می توانید سوار تله کابینی شوید که در هفت دقیقه جهت هزار و دویست و چهل و چهار متری را طی می نماید. اگر قصد استفاده از تله کابین را دارید، دو نکته مهم را از قلم نیاندازید. اول اینکه خرید بلیط را به صورت آنلاین در برنامه خود قرار دهید تا گرفتار صف های طولانی نشوید و نکته دوم اینکه تله کابین این مورد از جاذبه های دیدنی کیپ تاون در روزهایی که وزش باد شدید است، کار نمی نماید.

جزیره روبن (Robben Island)

وقتی به طرف دروازه خروجم از زندان که مرا به آزادی می رساند راه می رفتم، می دانستم که اگر تلخی و نفرت را پشت سر نگذارم، باز هم در زندان خواهم بود. این ها سخنانی است که نلسون ماندلا بعد از آزادی از زندان جزیره روبن، آن هم پس از هجده سال اسارت بر زبان راند. اما در حال حاضر این مورد از جاذبه های دیدنی کیپ تاون قرار گرفته در خلیج بی که به مدت چهار صد سال یکی از خوف انگیزترین زندان های کشور آفریقای جنوبی بود، بخشی از میراث یونسکو بوده که بیانگر سختی و مرارت های دوران آپارتاید است. تورهای فراوانی شما را به این بخش می برند و کشتی ها بسته به آب و هوا، نیم ساعت تا یک ساعت در راه خواهند بود. در این تور می توانید از سلول های زندان و انبارهایی که زندانی ها به طور جانفرسا در آن ها کار می نموده اند، بازدید نموده و نگاهی گذرا به تاریخ سخت کشور آفریقای جنوبی بیندازید.

سواحل کلیفتون و کمپس بی (Clifton and Camps Bay)

دو ساحل بی نظیر در شش کیلومتری مرکز شهر کیپ تاون که امنیت و پاکیزگی آنان زبانزد همه جهانگردان و اهالی بومی کشور آفریقای جنوبی بوده، می توانند روزهای فرح بخشی را برای شما فراهم نمایند. کافه های لوکس و مجلل، امکانات موج سواری، والیبال ساحلی و دریافت حمام آفتاب در کنار این ساحل های زیبا، کارهایی است که می توانید از آن ها لذت ببرید.

موزه قلب کیپ تاون (The Heart of Cape Town Museum)

در چهلمین سالگرد اولین عمل پیوند قلبی که در بیمارستان Groote Schuur صورت گرفت، موزه ای بنا شد که طی توری دو ساعته می توانید از تجهیزات این عمل در فضایی کاملا واقعی دیدن کنید و ماجراهای جالبی از خاطرات نقل شده گیرنده و دهنده قلب بشنوید. متخصصان حرفه ای مسئولیت این تور را بر عهده دارند. موزه قلب کیپ تاون در سال دو هزار و هفت میلادی افتتاح شد و در حال حاضر، یکی از جاذبه های دیدنی کیپ تاون است.

هرمانوس و تماشای نهنگ های مهاجر

هرمانوس بهترین نقطه در جهان برای دیدن نهنگ ها است. این موجودات غول پیکر دریایی هر ساله بین ماه های جولای تا نوامبر به صد و بیست کیلومتری شرق کیپ تاون مهاجرت می نمایند و می توانید با تورهای قایق سواری و قایق های کروز به نزدیک این نهنگ ها بروید و آن ها را تماشا کنید. البته جهتی به طول دوازده کیلومتر در هرمانوس وجود دارد که شامل Cliff Path، تراس بازدید، بندر قدیمی و Sievers Point می شود که می توانید از ساحل به تماشای نهنگ های کیپ تاون بنشینید. اگر قصد دارید در فستیوال نهنگ ها شرکت نموده، باید زمان سفر خود به کشور آفریقای جنوبی را در ماه سپتامبر انتخاب کنید. هرمانوس با سواحلی رویایی و غواصی با کوسه های سفید شهرت فراوان دارد و ورزش های گوناگون آبی از جمله ماهیگیری و شنا هم از کارهای بسیار محبوبی بوده که جهانگردان به آن ها مشغول می شوند.

غواصی با کوسه های سفید

اگر اهل ماجراجویی هستید و دوست دارید مقدار زیادی آدرنالین ترشح کنید، کوسه های سفید آب های سرد کیپ تاون شما را فرا می خوانند. باید داخل یک قفس شوید و توسط دو غواص خود را به زیر آب برسانید و این قاتل بی رحم جهانی زیر آب را از نزدیک تماشا کنید. بهترین زمان برای رویت این شکارچی ماهر از ماه آوریل تا ماه اکتبر است. دو موسسه ای که وظیفه راهنمایی تورهای غواصی با کوسه سفید را بر عهده دارند، بخشی از درآمد خود را صرف کارهای پژوهشی بر روی همین کوسه ها می نمایند و از این نظر هم شما یکی از حامیان کوسه های سفید به حساب خواهید آمد. اما اگر دل و جرأت دیدن دندان های یک کوسه را از فاصله نزدیک ندارید، می توانید به تورهایی بروید که شما را به تماشای نهنگ ها، پنگوئن ها، دلفین ها و شیرهای دریایی می برند.

پنگوئن های بازیگوش خلیج بولدزر (Boulders)

یکی از دیدنی ترین جاذبه های دیدنی کیپ تاون، خلیج بولدزر است که در حدود یک ساعت برای رسیدن به آن باید رانندگی کنید. با پرداخت ورودی به جهانی پنگوئن هایی وارد می شوید که دیدنشان هیچگاه از خاطرتان نخواهد رفت. در این منطقه حفاظت شده که در پارک ملی کوه تیبل قرار گرفته است، دو هزار پنگونن آفریقایی زندگی می نمایند که مورد حفاظت شدید قرار دارند. علاوه بر این پنگونن های زیبا، سواحل شنی و استخر های صخره ای این منطقه نیز بسیار دیدنی هستند. اگر قصد دارید پنگوئن ها را از نزدیک ببینید، بهتر است کمی پیاده روی کنید تا به ساحل فاکسی برسید.

اسکله ویکتوریا و آلفرد (V & A)

در گذشته این دو اسکله که در دو منطقه بندری کشیده شده اند، یک منطقه کم رونق برای ماهیگیری بود و شاید خوش بین ترین افراد هم فکر نمی کردند روزی برسد که سالیانه میلیون ها جهانگرد برای دیدن این دو اسکله خود را به کیپ تاون برسانند. به همین دلیل، ساختمان های اطراف این اسکله به طرز زیبایی بازسازی شدند و جشنواره های موسیقی و اجراهای جاز فراوانی اجرا گشتند. اسکله های ویکتوریا و آلفرد در حال حاضر چنان هیاهو و جنب و جوشی دارند که به نظر می رسد بی سرانجام باشد. موزه اسپرینگ باک راگبی برای دیدن نمایشگاه های تعاملی از تاریخچه این ورزش در کنار دو آکواریوم اقیانوسی با سیصد گونه ماهی از دیگر جذابیت های این بخش هستند. در این آکواریوم ها امکان غواصی وجود دارد و ضمناً می توانید از دیدن پنگوئن ها هم لذتی مضاعف ببرید. موزه های متنوع و باغ پارک های اطرافش هم با داشتن تنوع گونه های زیستی بسیار تماشایی بوده و بسیاری از مسابقات جام جهانی فوتبال در سال دو هزار و ده میلادی در همین حوالی برگزار شدند. برای رفتن به جزیره روبن و دیدن زندان نلسون ماندلا باید به این اسکله بروید تا سوار کشتی های مخصوص شوید.

سیگنال هیل و نون گان (Signal Hill & Noon Gun)

قله سیصد و پنجاه متری تپه های سیگنال هیل مکانی است که بر روی آن توپی نصب شده که در گذشته وظیفه اش اطلاع رسانی از رسیدن کشتی ها بود. در حال حاضر هم به یاد گذشته به جز روزهای یکشنبه و تعطیلات ملی، ظهرها یک گلوله شلیک می نماید. مردم بومی و جهانگردان معمولا خود را به این مکان مرتفع می رسانند تا با دیدن غروب خورشید و منظره ای بی نظیر از شهر کیپ تاون برای خود تصویر ماندگار حک نمایند. برای پیدا کردن جای پارک در روزهای تعطیل باید کمی عجله کنید و هیچگاه لباس گرم خود را در محل اقامت جا نگذارید. نام سیگنال هیل بر گرفته از پرچمی است که بر بالای این تپه برای علامت دادن به کشتی ها نصب شده بود. سیگنال هیل فاصله کمی با شهر کیپ تاون دارد و با پنج دقیقه رانندگی می توانید به پایین تپه برسید. برای رسیدن به این مورد از جاذبه های دیدنی کیپ تاون باید پنج دقیقه از کیپ تاون دور شوید، البته در حال رانندگی.

جهت قلعه چاپمن (Chapmans Peak Road)

جهتی به غایت زیبا و پیچ در پیچ میان کوه و با چشم اندازی از دریا، جهت قلعه چاپمن بوده که مردم کشور آفریقای جنوبی به آن چپیز می گویند. این جهت نه کیلومتری که ارتفاع آن گاهی تا پانصد متر هم می رسد، پر از تصاویر زیبا و چشم نوازی است که شما را مجبور می نمایند مدام در گوشه ای پارک کنید و به عکاسی مشغول شوید. همین چشم انداز رویایی باعث شده تا بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از این جاده بی نظیر استفاده نمایند و مسابقات پرطرفدار دوچرخه سواری Cape Argus هم در این جهت برگزار می شوند. از دیگر مسابقات مهم این جهت رویایی، مسابقات ماراتن دو اقیانوس هستند. برای رفتن به این جاده حتما آب و هوا را آنالیز کنید، زیرا در صورت بارش زیاد احتمال بسته شدن جاده وجود دارد. ضمناً، پس از دیدن مناظر بکر و رویایی این جهت، خوردن یکی از معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون در رستوران های هوت بی (Hout Bay) را از قلم نیاندازید.

مجموعه موزه های ایزیکو

موزه های ایزیکو در حقیقت مجموعه ای از یازده موزه در کیپ تاون کشور آفریقای جنوبی بوده که توسط انجمنی اداره شده که از طریق وزیر فرهنگ و هنر انتخاب می شوند. یکی از محبوب ترین موزه ها، موزه اولد تاون هاوس (Old Town House) بوده که در گذشته با نام تالار شهر کیپ تاون شناخته می شد و در ضلع غربی میدان گرین مارکت واقع شده است. در گوشه غربی میدان گرین مارکت می توانید یکی از این موزه ها را با نام اولد تاون هاوس (Old Town House) ببینید که در گذشته تالار شهر کیپ تاون بود. این بنای زیبا که به سبک روکوکو ساخته شد، در سال هزار و هفتصد و یک پنجاه و پنج میلادی احداث گشت و در حال حاضر مجموعه ای از آثار دیدنی هنرمندان به نام اروپایی در آن به نمایش عموم گذارده شده است. کپمن دِ وت هاوس (Koopmans-de Wet House) موزه دیگری از مجموعه موزه های ایزیکو بوده که با پلانی به شکل یو (U) در سال هزار و هفتصد و یک میلادی بنا شد. فضای داخلی این موزه سبک زندگی تاجران ثروتمند قرن هجدهمی را نشان می دهد و در سال هزار و هفتصد و هفتاد و یک میلادی توسط لوییس تیبولت طراحی شد. اما مهمترین موزه این مجموعه موزه بوکاپ است که در محله کهن مالایی قرار گرفته است که با خانه هایی دو طبقه و رنگارنگ حس و حالی عجیب به بازدیدنمایندگان می دهد. دیگر موزه های یازده گانه ایزیکو هم بسیار دیدنی هستند و ارزش آن را دارند که هنگام سفر به شهر کیپ تاون سری به آن ها بزنید.

موزه منطقه شش (District Six Museum)

یک نقشه بر کف این موزه وجود دارد که روی آن علامت هایی خورده که نمادی غم انگیز از دوران آپارتاید هستند. در سال هزار و نهصد و شصت و شش میلادی، حاکم وقت برای ایجاد جامعه ای یک دست از سفید پوستان، هفتاد هزار نفر از اهالی غیر سفید را در این منطقه جمع کرد. ساکنان قبلی روی این نقشه، خانه های خود را علامت زده اند تا کسانی که به کیپ تاون سفر می نمایند، فراموش ننمایند که روزگاری انسان با انسان چه نموده است.

باغ های گیاه شناسی ملی (Kirstenbosch)

یکی از اولین باغ های گیاه شناسی احداث شده در جهان، باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش بوده که در مساحتی بالغ بر پانصد و بیست و هشت هکتار، میزبان بیست هزار گونه گیاهی است و در دامنه شرقی کوه تیبل قرار گرفته است. یونسکو این باغ را به دلیل پوشش گیاهی غنی، به عنوان میراث جهانی ثبت کرد. نام این منطقه کیپ فلوریستیک بوده و پس از آنکه در سال هزار و نهصد و دو میلادی به دولت واگذار شد، طرح و پروژه احداث پارک های حفاظت شده شروع گشت. این باغ مشهور در سال هزار و نهصد و سیزده به بهره برداری رسید و جهتهایش با دقت فراوان علامتگذاری شدند. یکی از زیباترین جهتهای این باغ که شما را به قله کوه تیبل می رساند و محلی است برای برگزاری کنسرت های فضای باز، جهت تری کانوپی (Tree Canopy) هست. درختان بادام وحشی که یکی از زیباترین بخش های باغ هم محسوب می شوند، قدیمی ترین بخش باغ گیاه شناسی بودند. این بخش کهن توسط شخصی به نام ژان وان ریبک (Jan van Riebeeck) بنا شد. این پارک به بخش های مختلفی تقسیم شده که هر کدام گیاهانی از اقلیم های مختلف را نگهداری می نمایند و همیشه محیطی سرسبز و رنگارنگ را به نمایش می گذارند.

سیتی بال و قلعه گود هوپ (City Bowl & Castle Of Good Hope)

در مرکز شهر کیپ تاون که به سیتی بال مشهور است، قلعه ای وجود دارد به نام گود هوپ که در سال های هزار و ششصد و شصت و شش تا هزار و ششصد و هفتاد و نه میلادی محل اقامت حاکم این منطقه و محافظ مردمانش بود. این ساختمان سنگی که قدیمی ترین بنای سنگی به جا مانده در کیپ تاون است، هیچگاه مورد حمله واقع نشد و معماری بیرونی آن که شبیه یک ستاره پنج پر است. در بخشی از این قلعه زیبای شهر کیپ تاون مجموعه ای از آثار سرامیک، شیشه و سفال وجود داشته که در کنار وسایل قرون هفده تا نوزده میلادی گرد هم آمده اند. نام این مجموعه دیدنی ویلیام فر بوده که از مناطق متنوعی چون آسیا و اروپا به کشور آفریقای جنوبی رسیده است. از این قلعه می توانید پنج دقیقه پیاده روی کنید تا به تالاری به سبک معماری ایتالیا برسید. این بنا که در سال هزار و نهصد و پنج میلادی ساخته شد، به نام تالار کیپ تاون مشهور بوده و دارای شیشه هایی رنگی، پلکانی مرمر و کفپوشی از جنس موزائیک است. برج ناقوس شصت متری قلعه که بر شکوه و جلال آن افزوده، در سال هزار و نهصد و بیست و سه میلادی به آن افزوده شد. از بالکن این بنا می توانید به گرند پرید خیره شوید و در ذهن خود نلسون ماندلا را تصور کنید که پس از بیست و هفت سال حبس، در سال هزار و نهصد و نود میلادی و در میان شور و شعف مردم، در این مکان در حال سخنرانی است. اگر در روزی غیر از یکشنبه به این منطقه آمدید، پیاده روی تا بازار محلی کیپ تاون را هم از دست ندهید.

معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون

خوراک سنبل آبی (Waterblommetjiebredie)

گوشت بخار پز شده با گل های سنبل آبی (Cape Pondweed) یکی از معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون بوده که باید مزه و طعم آن را امتحان کنید.

بوبوتی (Bobotie)

یک میتلف را فرض کنید که رویش را با نیمرو یا تخم مرغ پخته پوشانده باشد. این ظاهر بوبوتی است که یک غذای مالایی محسوب می شود. در این غذا گوشت چرخنموده گوسفند یا گوساله، انواع ادویه ها، لیمو، میوه های خشک و کشمش به کار رفته که با قطعه های موز، چاتنی و برنج زرد سرو می شود.

گتسبی (Gatsby)

غذایی فست فودی که در نواحی غرب رونق بیشتری دارد و در حقیقت ساندویچی است عظیم که با پنیر، استیک، سیب زمینی سرخ نموده، تخم مرغ پر می شود. از قلم نیاندازید که اگر در کیپ تاون یک گتسبی سفارش دادید، برای خوردنش به فکر یک شریک باشید.

انواع کباب یا سوساتی (Sosati)

مارینه کردن گوشت با طعم دهنده های مختلف و کباب کردن آن روی منقل یا از طریق سیخ بر روی آتش سبب ایجاد سوساتی می شود. البته نوع تهیه کباب در این سرزمین اشکال متنوعی دارد، اما معمولا ادویه های رایج همان ادویه هایی بوده که در شهر کیپ تاون مزه خواهید کرد.

بانی چو (Bunny Chow)

بیشتر رستوران های هندی شاغل در شهر کیپ تاون این غذای سبک را سرو می نمایند که شامل یک نان لوف پر شده با کاری است. اهالی کشور آفریقای جنوبی این غذا را با نام بانی می شناسند که بیشتر در رستوران های هندی سرو می شود. برای تهیه این مورد از معروف ترین غذاهای محلی کیپ تاون داخل یک نان لوف را با کاری پر می نمایند و با ادویه های مختلف به آن طعم می دهند.

بیلتانگ (Biltong)

گوشت خشک و نمک سود شده گوساله و گاهی بوقلمون که در حقیقت نوعی اسنک به شمار می آید، از غذاهای بسیار مرسوم اهالی کشور آفریقای جنوبی است. این غذای آماده که خیلی دیر فاسد می شود، در بیشتر مغازه و سوپر مارکت های شهر کیپ تاون به فروش می رسد و بسیاری از جهانگردان، بیلتانگ را به عنوان سوغات تهیه و به همراه خود می برند.

چاکالاکا (Chakalaka)

فلفل سبز، گل کلم، هویج، سیر، زنجبیل و پیاز اجزا اصلی تشکیل دهنده نوعی سالاد هستند که با کاری و چیلی طعم دار شده تا با نام چاکالاکا به همراه نان و انواع غذا سرو شود. اگر اهل چشیدن غذاهای تند و تیز نیستید، به سراغ رستوران هایی در کیپ تاون بروید که چاکالاکا را با شیر تخمیری سرو می نمایند.

ماهی کفال یا بوکوم (Bokkom)

این غذا نوعی بیلتانگ ماهی است که در آن به جای گوشت قرمز، ماهی کفال را زیر آفتاب یا با وزش باد خشک نموده و گاهی هم دودی آن را آماده می نمایند تا در غذاهای دیگر از آن استفاده نمایند.

خوراک پوتجیکاس (Potjiekos)

اگر به شهر کیپ تاون سفر کردید، مزه کردن این غذای سنتی را از قلم نیاندازید. این خوراک در ظروف مخصوص طبخ می شود و مواد اصلی تشکیل دهنده آن گوشت و سبزیجات هستند. ادویه ها و سبزی های متنوعی که برای طبخ آن به کار می فرایند، باعث شده که هر بار مزه ای متفاوت حس کنید و همانند بار اول لذت ببرید. این خوراک غذای جشن و میهمانی های مردم کشور آفریقای جنوبی بوده که گاهی هم با غذاهای دریایی تهیه می شود.

سوسیس بوئرورز (Boerewors)

این سوسیس خوش طعم و خوشمزه در بسیاری از کشورهای قاره آفریقا سرو شده و یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی این منطقه است. لذت مزه کردن این سوسیس مخصوص را در کیپ تاون از دست ندهید.

پودینگ مالوا (Malva Pudding)

مربای زردآلو به همراه بافتی اسفنجی شکل کارامل پودینگی را تشکیل می دهد که جهانگردان بسیاری را عاشق خود نموده است. این پودینگ را در کشور آفریقای جنوبی با سس خامه ای سرو و به صورت داغ به همراه بستنی یا کاسترد میل می نمایند.

شیرینی کوک سیسترز (cook sisters)

شیرین خورها و علاقمندان به خوراکی های شیرین، این دسر بی نظیر آفریقای جنوبی را به هیچ عنوان از قلم نیندازند. این نوع شیرینی که در حقیقت خمیری دور هم پیچیده و سرخ شده است که با شربتی غلیظ و مخصوص شیرین می شود، بسیار خوش طعم است.

تارت شیر (Milk Tart)

این تارت خوشمزه با یک خمیر شیرین درست می شود که درونش را با فیلینگ خامه می نمایند. فیلینگ خامه هم ترکیبی است از تخم مرغ، شیر، آرد و شکر. این دسر محبوب را با چای یا قهوه میل می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 954

به "جاذبه های دیدنی کیپ تاون؛ دومین شهر پر جمعیت آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی کیپ تاون؛ دومین شهر پر جمعیت آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید