خبرنگاران دریافت مجوز فعالیت آجیلفروشان و قنادان مشهد در شرایط قرمز کرونایی

به گزارش اخذ ویزا، مشهد-خبرنگاران- رییس اتاق اصناف مشهد گفت: با پیگیری ها و تلاشهای این اتاق، 2 صنف قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار این شهر از مشاغل گروه 2 به مشاغل گروه یک انتقال یافتند و ممنوعیت فعالیت آنها در شرایط قرمز کرونایی منتفی شد.

خبرنگاران دریافت مجوز فعالیت آجیلفروشان و قنادان مشهد در شرایط قرمز کرونایی

محمود بنانژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: ستاد ملی مقابله با کرونا 2 صنف قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار را در زمره مشاغل گروه 2 قرار داده بود که در شرایط قرمز مشهد به لحاظ شیوع کرونا، فعالیتشان ممنوع شده بود.

وی اضافه نمود: در پی درخواستهای مکرر قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار مبنی بر فعالیت بدون ممنوعیت یا محدودیت به لحاظ ماهیت کاری آنان، ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد استانی مقابله با کرونا رای به جابه جایی این مشاغل از گروه 2 به گروه یک دادند.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: هرچند مشهد از نظر شیوع کرونا در شرایط نارنجی قرار گرفته است و ممنوعیت فعالیت صنوف قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار برطرف شده است اما در صورت بازگشت مشهد به شرایط قرمز، این 2 صنف بدون ممنوعیت یا محدودیت قادر به فعالیت خواهند بود.

بنانژاد اضافه نمود: از 14 آبان ماه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا 2 نوبت فعالیت صنوف محدود و ممنوع شد. در بازه زمانی 14 آبان ماه تا ابتدای آذرماه، مشاغل گروه 2 و سه ناگزیر به تعطیلی بعد از ساعت 18 و در بازه زمانی اول تا 18 آذرماه ناگزیر به تعطیلی شدند.

وی ادامه داد: از 14 آبان ماه تا روز گذشته با همکاری سایر دستگاه های نظارتی 200 هزار و 38 مورد بازرسی از سطح صنوف مختلف در شهر مشهد انجام شد که منجر به صدور چهار هزار و 10 مورد اخطار کتبی، تنظیم 732 فقره فرم جریمه و 682 مورد پلمب واحد صنفی شد.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 223 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 52 هزار و 670 تن رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران دریافت مجوز فعالیت آجیلفروشان و قنادان مشهد در شرایط قرمز کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دریافت مجوز فعالیت آجیلفروشان و قنادان مشهد در شرایط قرمز کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید