خبرنگاران شهردار تهران: اخطار دادن برای شرایط ساختمان های ناایمن کافی نیست

به گزارش اخذ ویزا، تهران- خبرنگاران- شهردار تهران با اشاره به حادثه حریق کلینیک اطهر گفت: شب گذشته با دادستان تهران صحبت کردم که اخطار دادن به مالکان ساختمان های ناایمن به تنهایی کافی نیست و اگر استنکاف از ایمنی انجام گردد باید ورود قضایی انجام گردد.

خبرنگاران شهردار تهران: اخطار دادن برای شرایط ساختمان های ناایمن کافی نیست

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

پیروز حناچی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد حادثه کلینیک سینا اطهر شرح داد: در ساعت 20:45 شب گذشته یک مورد حریق در ساختمان 5 طبقه در میدان تجریش به سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و همکاران من در سازمان آتش نشانی در کمتر از 5 دقیقه در محل حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: برغم کوشش آتش نشانان متأسفانه 19 نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

به گفته حناچی، ساختمان کلینیک سینا اطهر در سال های 94، 96، 97 اخطار ناایمن داشت و شهرداری منطقه با استناد به مواد 14 و 20 قانون 55 شهرداری و بخشنامه دیگری که داشتیم به تکرار به مالک اخطار ناایمنی داده بود.

شهردار تهران گفت: به نظر می آید با اتصال برق در نزدیکی کپسول های اکسیژن آتش ایجاد و تسری پیدا می نماید و انفجارها ناشی از همان کپسول های اکسیژن بود.

وی اضافه کرد: تجربه ساختمان پلاسکو تلخ بود و از امروز کوشش می گردد شرایط ساختمان های ناایمن که اخطار دادیم را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم و در صورت استنکاف از ایمنی، برخوردهای قضایی را انجام دهیم و علت آن است که ساختمان های ناایمن که جنبه عمومی پیدا می نمایند از حساسیت های بیشتری برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگاران حادثه آتش سوزی و انفجار کلینیک سینای اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن 19 نفر و مصدومیت 14 نفر منجر شد.

این حادثه شامگاه سه شنبه رخ داد و کانال سازمان نظام پزشکی نیز اعلام نمود که بیش از نیمی از جان باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

مهار این آتش سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش نشانی از جمله نردبان های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش نشانان، حدود 2 ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان های منطقه جلوگیری شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1061

به "خبرنگاران شهردار تهران: اخطار دادن برای شرایط ساختمان های ناایمن کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار تهران: اخطار دادن برای شرایط ساختمان های ناایمن کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید