خبرنگاران نوبخت: اوایل سال آینده سد شفارود آبگیری می شود

به گزارش اخذ ویزا، رشت - خبرنگاران - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با شتاب گیری اجرای پروژه سد شفارود، طی سه ماهه نخست سال 140 عملیات آبگیری این سد آغاز خواهد شد.

خبرنگاران نوبخت: اوایل سال آینده سد شفارود آبگیری می شود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

دکتر محمدباقر نوبخت در آئین بازدید از پروژه در دست اجرای سد شفارود در شهرستان رضوانشهر اضافه نمود: پروژه سد شفارود از طرح های دارای اهمیت است و که باید سریعتر به انجام برسد.

وی با اشاره به وجود منابع و اراده دراتمام طرح های در دست اجرا گفت: سد شفارود همیشه نامی آشنا و قابل دفاع برای ماست و توانایی مالی و اراده اجرایی، بعنوان دو پشتوانه قوی برای اتمام این پروژه وجود دارد.

دکتر نوبخت با تأکید بر شتاب گیری عملیات اجرایی این سد گفت: با توجه به عزم موجود پیش بینی می شود تا پایان سال کار ساخت بدنه این سد به اتمام برسد و آبگیری آن آغاز شود.

همچنین استاندار گیلان نیز در نشست بررسی فرایند عملیات اجرایی این پروژه با اشاره به اثرگذاری همراهی های مردم در انجام پروژه های عظیم گفت: تا به امروز مسئولان محلی و آحاد جامعه همکاری مطلوبی داشته اند و در این میان حفظ حقوق مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

دکتر ارسلان زارع با اشاره به اینکه پس از استقرار تیم اجرایی جدید، شاهد پیشرفت خوبی در پروژه هستیم، ابراز امیدواری کرد : با همکاری جمعی دست اندرکاران و مردم آبگیری سد هم سریعتر آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله ای در فرایند ارزیابی زیست محیطی سد وجود ندارد، گفت: سفر دکتر نوبخت برای پروژه های استان از جمله این طرح پربرکت خواهد بود و در تخصیص اعتبارات حمایت های لازم خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال نیز در این نشست گفت: اتمام این طرح عظیم در سطح این منطقه بهترین هدیه نظام جمهوری اسلامی برای مردم شهرستان خواهد بود.

دکتر حسن محمدیاری ضمن دفاع از حقوق کارگران و همه عوامل در این پروژه گفت: برای ساخت و اجرای این طرح عظیم باید حقوق و مطالبات مردم و قشر کارگر منطقه نیز به موقع پرداخت شود.

سد شفارود با هدف تأمین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه و جلوگیری از عوارض خشکسالی ها به میزان 45.5 میلیون متر مکعب، تأمین آب مورد نیاز زیست محیطی به میزان 33.8 میلیون مترمکعب، تأمین آب شرب به میزان 23 میلیون متر مکعب در سال، تأمین آب مورد نیاز صنایع به میزان 10 میلیون متر مکعب و کنترل سیلاب های فصلی و تولید انرژی برقابی به میزان سالانه 25.3 گیگاوات ساعت در حال احداث می باشد.

پروژه سد شفارود تا به امروز حدود 52 درصد پیشرفت داشته و برای اتمام کامل آن به 290 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و دو بخش بنام های مرکزی و پره سر در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1015

به "خبرنگاران نوبخت: اوایل سال آینده سد شفارود آبگیری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوبخت: اوایل سال آینده سد شفارود آبگیری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید