خبرنگاران گوترش: 30 درصد از برنامه های امداد سازمان ملل در یمن سال آینده متوقف می شود

به گزارش اخذ ویزا، تهران-خبرنگاران- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در نشست موسوم به حامیان یمن که به دعوت عربستان سعودی برگزار شد، با تاکید بر اینکه 24 میلیون یمنی به کمک نیاز دارند، گفت، با توجه به اوضاع این کشور بیش از 30 درصد از برنامه های امدادرسانی سازمان ملل سال آینده تعطیل می شود.

خبرنگاران گوترش: 30 درصد از برنامه های امداد سازمان ملل در یمن سال آینده متوقف می شود

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، گوترش در آغاز این سخنرانی تاکید کرد که 24 میلیون یمنی به کمک نیاز دارند و تعداد آوارگان در داخل یمن به بیش از 4 میلیون نفر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه یمنی های نیاز شدید و فوری به صلح دارند، از همه خواست برای پشت سر گذاشتن بحران انسانی در یمن کمک مالی کنند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: نیمی از یمنی ها امکان دسترسی به آب سالم را ندارند و با توجه به شیوع ویروس کرونا این کشور با کمبود شدید دستگاه های تنفسی و آمبولانس روبه رو است.

وی اضافه کرد: آژانس های امدادرسانی فعال در یمن از ماه ژوئیه جاری تا دسامبر آینده به 2.41 میلیارد دلار برای ارائه کمک های اصلی به مردم یمن نیاز دارند.

یمن به دلیل جنگ تحمیل شده از سوی ائتلاف سعودی علیه این کشور و در نتیجه آن بسته شدن نیمی از مراکز پزشکی این کشور از وخامت شدید اوضاع در بخش بهداشت خود رنج می برد و همین امر بسکمک از مردم را در معرض بیماری های واگیردار از جمله کرونا داده است.

وزیر خارجه عربستان: به یمن کمک کنید

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در این نشست مدعی شد که کشورش بیش از 16 میلیون دلار از آغاز بحران یمن به این کشور کمک کرده است.

این مقام سعودی در حالی مدعی کمک کشورش به یمن است که بیش از پنج سال است که ضمن محاصره یمن حملات همه جانبه ای را علیه مردم فقیر این کشور به راه انداخته و به بیشتر زیرساخت ها و نهادهای حیاتی یمن از جمله زیرساخت های پزشکی و بهداشتی این کشور خسارت های شدیدی وارد کرده است.

وی در ادامه ادعا کرد که نیروهای الحوثی کمک های انسانی که به یمن فرستاد شده تحت کنترل خود درآوردند.

فیصل گفت: ما از همه کشورها و سازمان های بین اللمی می خواهیم که از یمن حمایت کنند و جلوی سرقت کمک های انسانی توسط حوثی ها را بگیرند.

این نشست در حالی برگزار شده که جنگ چندساله عربستان علیه مردم یمن همچنان زیر سکوت جامعه جهانی ادامه دارد؛ جنگی که در آن هزاران یمنی کشته، زخمی یا آواره شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1049

به "خبرنگاران گوترش: 30 درصد از برنامه های امداد سازمان ملل در یمن سال آینده متوقف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گوترش: 30 درصد از برنامه های امداد سازمان ملل در یمن سال آینده متوقف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید