رزمایش چین در آب های مورد مناقشه با ویتنام ، تجمع معترضان در مقابل سفارت چین در هانوی ، پکن: ورود کشتی ها به منطقه رزمایش تا سه روز ممنوع است

به گزارش اخذ ویزا، رزمایش بزرگ دو روزه ارتش چین در دریای جنوبی با هدف حراست از حق حاکمیت پکن و کشتیرانی آزاد در منطقه از روز گذشته (پنجشنبه) شروع شد.

رزمایش چین در آب های مورد مناقشه با ویتنام ، تجمع معترضان در مقابل سفارت چین در هانوی ، پکن: ورود کشتی ها به منطقه رزمایش تا سه روز ممنوع است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

روزنامه اپل هنگ کنگ روز آدینه گزارش کرد این رزمایش که شمار زیادی از ناوشکن های نیروی دریایی چین در آن شرکت نموده اند در اطراف جزایر پاراسل در حال برگزاری است منطقه ای که مورد منازعه چین و ویتنام است و دو کشور بر سر مسیرهای آبی آن و منابع انرژی منطقه دچار منازعاتی دیرینه هستند.

اداره امنیت اقیانوسی چین در بیانیه ای اظهار داشت از روز سه شنبه که چین برای رزمایش آماده شد برای مدت دستکم سه روز ورود کشتی های دیگر در سه منطقه اطراف این جزایر ممنوع شد.

دریای جنوبی نزدیک به 250 جزیره کوچک و بزرگ دارد و کشورهای دیگر نظیر مالزی ، ویتنام ، فیلیپین ، اندونزی ، برونئی و منطقه تایوان می گویند مالک این جزایر هستند اما چین مدعی تقریبا بیشتر این جزایر است.

این هفته همچنین شماری از معترضانی که به حضور ناوشکن های چین در اطراف جزایر پاراسل اعتراض داشتند در مقابل سفارت چین در هانوی اجتماع کردند که نهایتا با مداخله پلیس ویتنام پراکنده شدند.

چین جزایر پاراسل را شیشا می نامد و ویتنامی ها آن را هوانگسا می خوانند پکن در بیانیه ای ضمن تایید آغاز رزمایش آن را تلاشی برای حراست از حق حاکمیت خود و کشتیرانی آزاد در منطقه دانسته است.

رسانه های منطقه گزارش نموده اند برگزاری این رزمایش ها نشان می دهد که چین بتدریج در حال تقویت سامانه های تجهیزاتی و دفاعی خود در دریای جنوبی است.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 505

به "رزمایش چین در آب های مورد مناقشه با ویتنام ، تجمع معترضان در مقابل سفارت چین در هانوی ، پکن: ورود کشتی ها به منطقه رزمایش تا سه روز ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش چین در آب های مورد مناقشه با ویتنام ، تجمع معترضان در مقابل سفارت چین در هانوی ، پکن: ورود کشتی ها به منطقه رزمایش تا سه روز ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید