سفر مخفیانه پامپئو به چین برای مصاحبه درباره هوآوی

به گزارش اخذ ویزا، رسانه ها از ملاقات احتمالی وزیر خارجه آمریکا و یکی از مقامات ارشد چین درباره موضوع شرکت هوآوی خبر داده اند.

سفر مخفیانه پامپئو به چین برای مصاحبه درباره هوآوی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، به گزارش رسانه ها مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با یانگ جیچی، دیپلمات عالیرتبه چینی باهدف کاهش تنش بین دو قدرت مالی درباره موضوع شرکت هوآوی ملاقات خواهد نمود.

به گزارش پولیتیکو، پامپئو میخواهد بدون اعلام رسانه ای این سفر را انجام دهد؛ البته به نظر می رسد هنوز مقدمات این سفر نهایی نشده است.

وزارت خارجه آمریکا و سفارت چین در واشنگتن حاضر به اظهارنظردرباره این خبر نشده اند.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، به نقل از منابع ناشناس نوشت که یانگ، مذاکره کننده دولت چین و عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست به عنوان طرف چینی در مذاکرات شرکت خواهد نمود.

پامپئو ماه گذشته اعلام نمود که چین با شفافیت بیشتر درباره ویروس کرونا می توانست مانع از کشته شدن صدها هزار نفر در جهان گردد.

روابط میان دو کشور در ماه های اخیر درگیر تنش بوده و رئیس جمهوری آمریکا اعلام نموده که شخص وی قادر به تشدید تنش بیشتر با چین است.

ترامپ همچنین مدعی شده که برنامه چین برای اعمال قوانین امنیت ملی بر هنگ کنگ ناقوس مرگ برای استقلال این مستعمره سابق بریتانیا به شمار خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1070

به "سفر مخفیانه پامپئو به چین برای مصاحبه درباره هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مخفیانه پامپئو به چین برای مصاحبه درباره هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید