سیاه پوستان نیویورک 2 برابر سفیدپوستان قربانی کرونا می شوند

به گزارش اخذ ویزا، بر اساس داده های اداره بهداشت نیویورک، سیاه پوستان این شهر بیش از هر گروه نژادی دیگری بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند.

سیاه پوستان نیویورک 2 برابر سفیدپوستان قربانی کرونا می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس داده هایی که روز آدینه از سوی اداره بهداشت شهر نیویورک منتشر شد، سیاه پوستان این شهر بیش از هر گروه نژادی دیگری قربانی کرونا می شوند.

بنابر این داده ها، تا به امروز هزار و 999 مرگ بر اثر ابتلا به کووید-19 در میان سیاه پوستان یا آفریقایی -آمریکایی تبار های این شهر ثبت شده است.

شبکه ای بی سی نیوز در ادامه گزارش داد آمار نشان می دهد احتمال مرگ افراد سیاه پوست بر اثر کرونا دو برابر سفیدپوستان است. همچنین احتمال این که یک سفیدپوست پس از بستری شدن در بیمارستان از آنجا زنده بیرون بیاید در مقایسه با یک سیاهپوست از دو برابر هم بیشتر است.

بیشترین آمار مرگ و میر در نیویورک پس از سیاه پوستان این شهر در میان هیسپانیک و لاتین تبار ها دیده می گردد. بر اساس آمارها، تا به امروز هزار و 696 لاتین تبار بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

تلفات سفیدپوستان هم هزار و 861 مورد بوده که آن ها را در صندلی سوم این فهرست قرار می دهد. آسیایی ها در این میان با 463 مرگ کمترین میزان تلفات را داشته اند.

این آمار به گفته شهردار نیویورک نابرابری آشکار در چگونگی اثرگذاری این ویروس بر گروه های مختلف این شهر را نشان می دهد.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، نیویورک تا به امروز دست کم 11 هزار و 477 مرگ را به ثبت رسانده که از ایالت های دیگر و اغلب کشور های درگیر بیشتر است. تلفات بیشتر سیاهپوستان در نیویورک استثنا نیست و در ایالت های دیگر آمریکا هم کرونا از این نژاد قربانی بیشتری می گیرد.

هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گفت آفریقایی-آمریکایی ها 33 درصد کسانی که در بیمارستان بستری می شوند را تشکیل می دهند، در حالی که این افراد تنها 13 درصد جمعیت آمریکا را شامل می شوند.

البته این آمار از بین جمعیتی محدود و در محدوده زمانی ماه مارس جمع آوری شده بود.

آمریکا همچنان با 710 هزار و 21 مبتلا و 37 هزار و 158 قربانی در میان سایر کشور های درگیر با ویروس کرونا در صندلی نخست قرار گرفته است. بعد از آمریکا، اسپانیا با 190 هزار و 839 ابتلا در صندلی دوم جدول کشور های کرونازده قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک بر اساس آمار های ارائه شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد حدود 32 هزار مورد جدید ابتلا و 3 هزار و 857 فوت در 24 ساعت گذشته در آمریکا به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 951

به "سیاه پوستان نیویورک 2 برابر سفیدپوستان قربانی کرونا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاه پوستان نیویورک 2 برابر سفیدپوستان قربانی کرونا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید