سیل طالقان 70 خودرو را با خود برد

به گزارش اخذ ویزا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اینکه در بارش های اخیر خطری متوجه سد های استان نیست، گفت: تا به امروز غرق شدن 70 خودرو بر اثر طغیان رودخانه شاهرود طالقان ثبت شده است.

سیل طالقان 70 خودرو را با خود برد

داوود نجفیان در تبادل نظر با ایسنا، در مورد آخرین شرایط سد های استان البرز، گفت: در حال حاضر از 180 میلیون مترمکعب ظرفیت سد کرج نزدیک به 63 میلیون مترمکعب خالی است و 117 میلیون مترمکعب پر است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد منفی است.

نجفیان افزود: سد طالقان هم 247 میلیون مترمعکب ظرفیت دارد که از این میزان 173 میلیون مترمکعب خالی و 154 میلیون مترمکعب آن پر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بارش های اخیر سد های استان را تهدید می نماید یا خیر، گفت: بارش های کنونی به صورت رگباری و آنی است که بر اثر آن حجم کمی آب به سمت سد ها روانه می گردد بنابراین خطری متوجه سد های امیرکبیر (کرج) و طالقان نیست.

این مسئول در ادامه به خسارت های سیل در شهرستان طالقان اشاره و گفت: با ورود سامانه بارشی اخیر، 12 سرشاخه رودخانه شاهرود طالقان درگیر سیل و گل و لای شد.

نجفیان با بیان اینکه در بعضی از روستا ها آب و گل وارد منازل مردم شده است، افزود: خوشبختانه با اقداماتی که از هفته قبل صورت گرفت و هشدار هایی که از قبل در مورد سیل داده شد، این سیل خسارت جانی در پی نداشت، اما تا به امروز آب بردگی نزدیک به 70 دستگاه خودرو که عمده آن ها متعلق به گردشگران بوده، ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز افزود: میزان تخریب بعضی از خودرو ها به حدی بوده که از آن ها فقط به میزان یک کف دست به جای مانده و به طور کامل از بین رفته است.

وی در مورد شرایط رودخانه کرج هم گفت: در جهت رودخانه کرج و جاده چالوس یک رستوران که اتفاقاً به علت قرار داشتن در بستر رودخانه باید به صورت کامل تخریب می شد صد درصد از بین رفته است.

نجفیان گفت: به علت ورود روان آب به رودخانه کرج و کدر شدن آب، تصفیه خانه کرج و مرکز بیلقان از مدار خارج شده و آب رودخانه به همراه آبی که از سد کرج رها سازی شده برای تغذیه مصنوعی فردیس به کار گرفته شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2296

به "سیل طالقان 70 خودرو را با خود برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل طالقان 70 خودرو را با خود برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید