عزیزی: برای جلوگیری از به خطر افتادن آبروی گلف در مجمع خراسان رضوی شرکت نکردم، یک بار بدون اطلاع فدراسیون ثبت نام کردند که نپذیرفتیم

به گزارش اخذ ویزا، رئیس فدراسیون گلف درباره اتفاقات انتخابات ریاست هیئت گلف استان خراسان رضوی توضیحاتی را ارائه کرد.

عزیزی: برای جلوگیری از به خطر افتادن آبروی گلف در مجمع خراسان رضوی شرکت نکردم، یک بار بدون اطلاع فدراسیون ثبت نام کردند که نپذیرفتیم

حمید عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره دلایل لغو مجمع انتخاباتی هیئت گلف استان خراسان رضوی گفت: هفت نفر برای شرکت در انتخابات ریاست هیئت گلف استان خراسان رضوی ثبت نام و تأیید صلاحیت شدند و اسامی به فدراسیون و سپس به اعضای مجمع اعلام شد، اما 24 ساعت قبل از انتخابات با استناد تلفنی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به نامه های وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور که بازنشسته ها نمی توانند در انتخابات جدید پست ریاست هیئت استانی شرکت نمایند، یکی از کاندیداها حذف شد.

وی اضافه نمود: درست است اعلام عدم حضور بازنشسته ها در انتخابات هیئت ها از طرف اداره کل قانونی است، ولی حذف کسی که به اعضای مجمع انتخابات استان معرفی شده و احیاناً به عنوان گزینه آنهاست، باعث می گردد کسانی که وی را انتخاب کردند فرصت کافی برای آنالیز سایر کاندیداها نداشته باشند و در این شرایط همه ذینفع های گلف خراسان رضوی می توانند مجمع را با مراجعه به دیوان عدالت اداری براساس متن مصرح ماده چهار آیین نامه انتخاب رؤسای هیئت استان ها ابطال نمایند، چرا که متن این ماده تصریح می نماید فهرست نهایی کاندیداها باید 10 روز پیش از مجمع منتشر گردد، یعنی اعضای مجمع می توانند 10 روز برای انتخاب گزینه خود مطالعه نمایند، بنابراین اگر فهرست تغییر کند، به معنی سلب این حق اعضای مجمع خواهد بود.

عزیزی تأکید کرد: به عنوان رئیس مجمع برای جلوگیری از خطر ابطال انتخابات استان کتباً اعلام کردم انتخابات برگزار نگردد و این موضوع را طی نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ابلاغ کردم و برای حفظ کیان ورزش گلف و رشته های تابعه و جلوگیری از ابطال احتمالی و جلوگیری از به مخاطره افتادن آبروی فدراسیون این تصمیم را گرفتم.

رئیس فدراسیون گلف کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود نامه شما، مجمع برگزار شده است،گفت: امیدوارم برگزار نشده باشد. طبق قانون مجمع در صورتی برگزار می گردد که یا رئیس فدراسیون به عنوان رئیس مجمع حضور داشته باشد یا به مدیرکل ورزش و جوانان استان تفویض اختیار کند.

وی بیان کرد: نگاه ما در استان ها سپردن هیئت ها به دست افراد باکفایت و باانگیزه است. اگر کسی از این دو عنصر برخوردار باشد، برای ما تفاوتی ندارد کیست. نگاه ما در فدراسیون نگاه ملی است نه محلی. اگر جایی نگاه محلی و منطقه ای است باید خود را با سطح ملی منطبق کند. در نگاه ملی فدراسیون استفاده از افراد باکفایت و باانگیزه اهمیت دارد. ما علاقه مندیم از تمام ظرفیت ها برای بهبود و تقویت رشته های مان استفاده کنیم و دنبال شخصی سازی نیستیم.

عزیزی درباره صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی که اعلام نموده لغو مجمع به دلیل عدم تأیید گزینه رئیس فدراسیون بوده است، گفت: اگر کسی چنین صحبتی نموده است، باید مستندات ارائه کند. سطح و شأن فدراسیون و ورزش را بالاتر از این می دانیم که وارد این موضوعات شویم. آگاهی های قانونی یکی از مسائل مهم در اتخاذ تصمیمات است. مدیرکل در صورتی می تواند مجمع را برگزار کند که یا رئیس فدراسیون به عنوان رئیس مجمع در آن حضور داشته باشد یا به مدیرکل تفویض اختیار کند، که در خصوص خراسان رضوی تفویض نشده است و در صورت برگزاری، غیرقانونی و هدر رفت منابع بیت المال علی رغم ابلاغ کتبی لغو برگزاری است.

رئیس فدراسیون گلف یادآور شد: ما دنبال مباحث دم دستی و سطحی نیستیم. هدف ما ارتقای رشته گلف است و هر کسی یاری کند، سپاسگزاریم، اما سلب حق قانونی مجمع را نمی پذیریم . عدم حضور بازنشسته ها در انتخابات استانی براساس مستنداد اعلامی اداره کل، قانونی است، اما اینکه ثبت نام نمایند، تأیید صلاحیت نمایند و فرد را دعوت و به عنوان کاندیدا به اعضای مجمع و فدراسیون معرفی نمایند و 24 ساعت قبل از انتخابات حذف نمایند، سلب حق انتخاب توسط اعضا نیست؟

وی درباره اینکه مدیر کل وررش و جوانان استان خراسان رضوی اعلام نموده که مجمع برای دومین بار لغو شده است، گفت: او گفت که مجمع یک بار پیش از این هم لغو شده است. زمانی با برگزاری مجمع موافقت می گردد، دعوتنامه برای اعضای مجمع صادر می گردد در حالی که پیش تر این اتفاق رخ نداده است. قبلاً بدون هماهنگی با فدراسیون ثبت نام از کاندیداها انجام شد و در روز آخر ثبت نام به فدراسیون اعلام شد و ما هم با آن دوره ثبت نام موافقت نکردیم، چرا که باید از روز اول به ما اطلاع رسانی می شد.

عزیزی درباره دلیل لغو مجمع 2 آذر ماه گفت: ما با این تاریخ موافقت کردیم، اما اداره کل استان درخواست کتبی داد که مجمع 7 آذر برگزار گردد تا فرصت 10 روزه برای نامزدها فراهم باشد. ما هفته قبل مجمع سیستان و بلوچستان را برگزار کردیم و به مدیرکل آن استان تفویض اختیار دادیم تا خودشان بگزار نمایند. ما با اداره کل تعامل داریم و به دنبال آن هستیم که اتفاقی خارج از چارچوب رقم نخورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 608

به "عزیزی: برای جلوگیری از به خطر افتادن آبروی گلف در مجمع خراسان رضوی شرکت نکردم، یک بار بدون اطلاع فدراسیون ثبت نام کردند که نپذیرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی: برای جلوگیری از به خطر افتادن آبروی گلف در مجمع خراسان رضوی شرکت نکردم، یک بار بدون اطلاع فدراسیون ثبت نام کردند که نپذیرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید