عضو شورای شهر: پل اتصال ساختمان شهرداری و شورا نکته مثبتی است

به گزارش اخذ ویزا، بعد از اینکه پل اتصال پاساژ پالادیوم با ساختمانی دیگر تخریب شد و سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اولویت شهرداری تهران افرادی هستند که فکر می نمایند به علت برخورداری از رانت های قدرت و ثروت، در حاشیه امن قرار دارند، بعضی رسانه ها هم با اشاره به پل اتصال ساختمان شهرداری و شورای شهر، اقراریان را مورد خطاب قرار دادند و نوشتند: این گوی و این میدان!

عضو شورای شهر: پل اتصال ساختمان شهرداری و شورا نکته مثبتی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اما چند روز بعد پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این مطالبات گفت: افرادی در پی این هستند که موضوعات خاصی را بی جهت مطرح نمایند و بهانه ای قرار دهند برای تخریب کار بسیار ارزشمندی که به وسیله شهرداری اجرا شده است و مواردی که مطرح شده یک سری بهانه هایی است که بیشتر به وسیله همان کسانی که به مسئله پالادیوم نقد داشتند مطرح می گردد.

سروری گفت: به اعتقاد من این اتصال نکته مثبتی است و پل موجود شرایطی را فراهم نموده که به جای اینکه زمان بیشتری در رفت وآمد بین این دو ساختمان گرفته گردد، به شکلی بتوان در زمانی کمتر، امور اداری و اجرایی مرتبط بین این دو دستگاه (شهرداری تهران و شورای شهر) را انجام داد.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران موضوع اتصال دو ساختمان شورای شهر و شهرداری تهران با مسئله پالادیوم کاملا فرق دارد و این دو ساختمان کاملاً به هم متصل هستند و اساسا هیچ سطحی را اشغال نکردند و به یک مجموعه مربوط هستند.

پل پالادیوم، در زمین ملکی احداث نشده بود و از فضای عمومی خیابان عبور نموده بود. اما همان طور که سروری گفته پل میان ساختمان شورای شهر و شهرداری بر خلاف پالادیوم از داخل ملک عبور نموده است، لذا موضوع آن با پالادیوم فرق دارد. اما این تفاوت لزوما به معنای فاقد تخلف بودن ساختمان شهرداری و شورای شهر نیست. زیرا نمی توان تنها به استناد قرارگیری در زمین ملکی، پل ساخت و شرط لازم برای بدون تخلف بودن این اقدام، اخذ پروانه ساخت از مرجع صدور پروانه است.

در مورد پالادیوم، علاوه بر تجاوز به معبر عمومی، چنین مجوزی هم وجود نداشت و لذا از این منظر هر دو تخلف با اندکی تخلف بیشتر از سوی پالادیوم از یک جنس هستند.

شهرداری ها عموما خود را از اخذ پروانه جهت احداث ساختمان های ملکی و یا حتی پروژه های مشارکتی معاف می دانند که این رویه، خلاف قانون است.

اینکه نائب رئیس شورای شهر تهران در مورد پل میان شورا و شهرداری بگوید به اعتقاد من این اتصال نکته مثبتی است و پل موجود شرایطی را فراهم نموده که به جای اینکه زمان بیشتری در رفت وآمد بین این دو ساختمان گرفته گردد، به شکلی بتوان در زمانی کمتر، امور اداری و اجرایی مرتبط بین این دو دستگاه را انجام داد و یا اینکه در مورد پل اتصالی ساختمان شورا و شهرداری سوء استفاده ای نشده است، ... در این زمینه استفاده بهینه صورت می گیرد و انتفاع شخصی در آن وجود ندارد، علت کافی برای توجیه هرگونه احداث بنای فاقد پروانه نیست.

شهرداری اگر چه خود مرجع صدور پروانه است، اما خود از اجرای قانون مستثنی نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2244

به "عضو شورای شهر: پل اتصال ساختمان شهرداری و شورا نکته مثبتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای شهر: پل اتصال ساختمان شهرداری و شورا نکته مثبتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید