میوه را زود قاچ نکنید

به گزارش اخذ ویزا، اخیرا شاهد شکل گیری عادتی تازه در میان خانواده ها به ویژه با گران شدن قیمت میوه هستیم. به این ترتیب که به جای تهیه میوه زیاد و چینش آن در ظرف میوه، خانم ها میزان مناسبی میوه را پوست کنده یا قاچ می نمایند، در ظرفی چیده و به مهمانان تعارف می نمایند تا هر مهمان از انواع میوه یکی دو قاچ بردارد. این عادت مانند بسیاری از عادات، خوبی ها و

میوه را زود قاچ نکنید

میوه را زود قاچ نکنید

اخیرا شاهد شکل گیری عادتی تازه در میان خانواده ها به ویژه با گران شدن قیمت میوه هستیم. به این ترتیب که به جای تهیه میوه زیاد و چینش آن در ظرف میوه، خانم ها اندازه مناسبی میوه را پوست کنده یا قاچ می نمایند، در ظرفی چیده و به مهمانان تعارف می نمایند تا هر مهمان از انواع میوه یکی دو قاچ بردارد. این عادت مانند بسیاری از عادات، خوبی ها و بدی هایی دارد. از جمله خوبی های آن، این است که از اسراف پیشگیری می نماید ولی از جمله بدی های این عمل آن است که بعضی میوه ها به ویژه آنهایی که با برش دادن بافت شان پاره می گردد در مجاورت هوا اکسید شده و اندازهی از ارزش غذایی خود را از دست می دهند. البته راه های پیشگیری وجود دارد و آن این است که تا حد ممکن خانم ها سعی نمایند هنگام برش دادن میوه هایی مثل پرتقال، بافت آن پاره نگردد و میوه از قسمت پره ها، چند قسمت گردد.

در خصوص انار هم بهتر است به گونه ای آن را قاچ نمایند که پره سفید روی دانه ها باقی بماند. ضمناً میوه ها را نباید خیلی جلوتر از مصرف پوست بنمایند. مثلا قاچ کردن میوه از صبح برای مهمانی شب درست نیست. بهتر است کمی قبل از مهمانی میوه ها را قاچ نموده در ظرف دربسته در یخچال نگه دارند و هنگام صرف در ظرف چیده و تعارف نمایند. در غیر این صورت میوه در معرض هوا و نور هم خشک می گردد و هم ارزش غذایی خود را از دست می دهد. در خصوص میوه هایی مانند سیب و گلابی که در معرض هوا اکسید می شوند، بهتر است وقتی مهمانان دور هم نشسته اند و در موقع مصرف پوست کنده و قاچ شوند.

نکته آخر اینکه بهتر است میوه ها را پس از قاچ کردن روی هم نچینیم و با فواصل کم کنار هم قرار دهیم. در صورتی که میوه ها روی هم قرار بگیرند ممکن است واکنش های شیمیایی کمی بین آنها رخ دهد. در نهایت مخصوصا در حال حاضر که آنفلوآنزا شیوع یافته باید به آلودگی محیط هم توجه نموده و در صورت آلوده بودن هوای داخل منزل از برش زدن میوه ها اجتناب کنید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1991

به "میوه را زود قاچ نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه را زود قاچ نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید