نارضایتی مسافران هواپیماها از اینترنت گران و کم سرعت

به گزارش اخذ ویزا، اینترنت وای فای موجود در هواپیماها به علت قیمت بسیار بالا و سرعت کم باعث ناراحتی مسافران شده است.

نارضایتی مسافران هواپیماها از اینترنت گران و کم سرعت

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، شبکه های WiFi موجود در هواپیما ها سرعت پایین و قیمت بالایی دارند، برای مثال ممکن است زمانی که مسافر در ارتفاع 10 هزار پا از سطح زمین قرار گرفته است مبلغ بسیار بالایی را برای اشتراک چند ساعته وای فای موجود در هواپیما پرداخت کند و پس از پرداخت مبلغ نیز اینترنت دریافت نکند یا با سرعت بسیار پایینی به شبکه دسترسی داشته باشد. دسترسی به اینترنت وای فای در هواپیما از دو طریق انجام می گردد که یکی از آن ها دکل های اینترنت روی زمین یا دریافت مستقیم اینترنت از ماقیمتهواره های موجود در فضا است.

اینترنت دریافت شده توسط هواپیما از دکل های روی زمین تحت عنوان ATG شناخته می گردد و دریافت سیگنال از آن نسبت به ماهواره بسیار راحت تر است چرا که فاصله تا زمین کمتر است تا فضا. اما این روش محدودیت هایی هم دارد که از مهم ترین آن ها باید به نبود سیگنال در زمان عبور هواپیما از دریا ها و اقیانوس ها اشاره نمود.

اما دریافت سیگنال از سوی ماهواره از طریق یک آنتن عظیم گنبدی شکل در بالای هواپیما دریافت می گردد و از فناوری مشابه به 3G یا 4G پشتیبانی می نماید؛ سرعت این نوع شبکه بسیار بالاتر از ATG است، اما هنگامی که افراد زیادی از آن استفاده نمایند یا هواپیما در ارتفاع 36 هزار پایی باشد، یقینا دو یا سه بار اینترنت قطع خواهد شد.

سرعت و قیمت اینترنت در هواپیما به چه مواردی بستگی دارد؟

کیفیت و قیمت شبکه وای فای در هواپیما به چهار مورد بستگی دارد که شامل شرکت هواپیمایی، نوع هواپیما، منطقه پرواز و شرکت ارائه دهند اینترنت وای فای می گردد. بعضی از هواپیما ها از اینترنت ATG استفاده می نمایند که به این ترتیب کاربر برای اتصال به اینترنت در تمام سفر هیچ شانسی نخواهد داشت و اینترنت کاملا قطع و یا بسیار کند خواهد بود. از طرفی بسیاری از شرکت های هواپیمایی اقدام به ارتقا تجهیزات وای فای خود نمی نمایند چرا که این موضوع برای آن ها اولویت ندارد و بیشتر روی موتور و ایمنی هواپیما ها تمرکز شده است.

از طرف دیگر هواپیما ها برای چند سال مجوز پرواز دارند و باید از رده خارج شوند به همین دلیل سرمایه گذاری روی این لزوم چندانی ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1572

به "نارضایتی مسافران هواپیماها از اینترنت گران و کم سرعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی مسافران هواپیماها از اینترنت گران و کم سرعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید