نخست وزیر اردن: آماده افزایش همکاری ها با قطر هستیم

به گزارش اخذ ویزا، هیأت قطری به ریاست رئیس دیوان محاسبات این کشور در سفری به اردن با نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

نخست وزیر اردن: آماده افزایش همکاری ها با قطر هستیم

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بندر بن محمد بن سعود آل ثانی رئیس دیوان محاسبات قطر و هیأت همراه او امروز دوشنبه با عمر الرزاز نخست وزیر اردن دیدار کرد.

الرزاز در این دیدار که در حضور سامی الداوود وزیر مشاور در امور نخست وزیری و عبد خرابشه رئیس دیوان محاسبات اردن برگزار گردید، بر علاقه مندی این کشور برای تقویت روابط با قطر در زمینه های مختلف به منظور خدمت به منافع دو کشور و دو ملت تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت اردن آماده تقویت زمینه ها و فرصت های همکاری با قطر است، بر اهمیت استفاده از تجربیات مشترک در زمینه فعالیت دستگاه های نظارتی تأکید کرد.

وی اشاره نمود که دولت اردن علاقه مند به تقویت استقلال دیوان محاسبات کشور به منظور انجام مأموریت های خود مبنی بر نظارت ،حفظ بیت المال و توسعه زمینه های فعالیت آن است به گونه ای که نظارت اداری را شامل گردد.

طبق گزارش خبرگزاری اردن(پترا)، رئیس دیوان محاسبات قطر نیز گفت که کشورش تمایل دارد تفاهمی بین دیوان های محاسبات دو کشور به منظور تقویت همکاری مشترک و تبادل تجربیات در مورد نظارت اقتصادی، ارزیابی عملکرد، مدیریت نقاط خطر و تحلیل داده ها، حاصل گردد.

با وجود گذشت دو سال از قطع ارتباط دیپلماتیک چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر اما اردن بر خلاف خواسته عربستان و امارات روابط خود با دوحه را بهبود بخشیده و اخیرا سفرای دو کشور + نیز فعالیت خود را ازسر دریافتد، امری که ناظران سیاسی آن را فاصله دریافت اردن از سیاست های منطقه ای عربستان سعودی می دانند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 406

به "نخست وزیر اردن: آماده افزایش همکاری ها با قطر هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اردن: آماده افزایش همکاری ها با قطر هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید