نشست جنبش انصارالله در مسقط، اسامی مذاکره کنندگان

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: هیئت مذاکره نماینده جنبش انصارالله یمن به همراه تیم مذاکره نماینده حزب کنگره ملی راهی شهر مسقط پایتخت عمان شدند تا برای حل سیاسی بحران این کشور با نماینده سازمان ملل گفت وگو نمایند.

نشست جنبش انصارالله در مسقط، اسامی مذاکره کنندگان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک فروند هواپیمایی عمانی روز آدینه برای انتقال هیئت های سیاسی جنبش انصار الله و حزب کنگره ملی یمن به مسقط وارد فرودگاه صنعا شد.

این دو هیئت قرار است در شهر مسقط با سایر طرف های یمنی دیدار و با هماهنگی سازمان ملل دستیابی به توافق آتش بس و بازگشت به میز مذاکرات را آنالیز نمایند.

اسامی هیئت مذاکره نماینده انصارالله و کنگره ملی

هیئت جنبش انصار الله شامل محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی، حسین العزی رئیس بخش روابط خارجی شورای سیاسی انصار الله و مهدی المشاط مدیر دفتر سید عبدالملک الحوثی رهبر این جنبش است.

یحیی دوید عضو دبیرخانه حزب کنگره ملی که ریاست آن را علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن به عهده دارد، از جمله اعضای هیئت مذاکراتی این حزب به شمار می رود.

قاسم سلام دبیرکل حزب بعث عربی سوسیالیسم ملی نیز دیگر عضو این هیئت را تشکیل می دهد.

به گفته رادیو مونت کارلو، این هواپیمای عمانی همچنین خانواده سرتیپ طارق محمد عبدالله صالح فرزند برادر رئیس جمهور سابق یمن و فرمانده گارد ویژه او را منتقل می نماید.

بعضی منابع گفتند که دو هیئت یادشده با اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل در امور یمن به منظور برقراری آتش بس و توقف تجاوزگری سعودی به یمن ملاقات خواهد نمود.

دو هیئت مذاکراتی جنبش انصار الله و حزب کنگره کل خلق یمن امروز شنبه با این هواپیمای عمانی راهی مسقط شدند.

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصار الله پیش از ترک صنعا گفت: مشکل یمن مورد بحث قرار خواهد گرفت و از دیدگاه عمان درقبال آن آگاه خواهیم شد.

وی ابراز کرد: امیدواریم توافقی درباره متوقف کردن تجاوزگری سعودی ها پیش از اجلاس ژنو وجود داشته باشد تا سپس وارد مرحله گفتگوی یمنی یمنی جدی شویم که شهروندان یمن را به سمت ساختن کشور رهنمون کند و امنیت و ثبات را تحکیم بخشد.

هنوز تعیین نیست که نماینده ای از سوی منصور هادی یا عربستان در این مذاکرات حضور دارد یا خیر.

از سوی دیگر عربستان که تاکنون بر ادامه حملات خود به یمن تأکید داشت از زبان عادل الجبیر وزیر خارجه خود اعلام نموده است که تنها راه چاره بحران یمن راه چاره سیاسی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 447

به "نشست جنبش انصارالله در مسقط، اسامی مذاکره کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست جنبش انصارالله در مسقط، اسامی مذاکره کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید