نگهداری کارتن کدام وسایل، مفید و حتی ضروری است؟

به گزارش اخذ ویزا، شاید شما هم وقتی که قصد تمیزکردن و خانه تکانی دارید جعبه ها و کارتن وسایل را دور می ریزید. دلیل آن هم جاگیر بودن این کارتن ها و شاید بی استفاده بودن آن ها در طولانی مدت باشد. اما وقتی نوبت به اسباب کشی یا استفاده از گارانتی یک محصول می رسد، از دور ریختن جعبه ها پشیمان خواهید شد. اگر می خواهید بدانید که نگه داشتن کدام کارتن ها مهم و حتی ضروری است، در ادامه به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت.

نگهداری کارتن کدام وسایل، مفید و حتی ضروری است؟

چرا نباید کارتن وسایل را دور بریزیم؟

قبل از هر چیز بیایید به این موضوع بپردازیم که چه دلایلی ما را از دور ریختن کارتن وسایل منع می کنند؟ نگه داشتن جعبه ها، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل موارد زیر هستند:

  • شاید بعداً بخواهید وسیله خود را بفروشید یا آن را به هر دلیلی به فروشنده پس بدهید، پس بهتر است که کارتن را نگه دارید. وقتی محصول با کارتن اصلی خود همراه باشد، کسی که قصد خرید آن را از شما دارد، به اصالت کالا بیشتر اعتماد خواهد کرد.
  • قرار دادن کالاها در جعبه نظم بیشتری به فضا و محیط اطراف می دهد، مخصوصاً در آپارتمان هایی که انباری کوچکی دارند. وقتی بخواهید اسباب کشی کنید، دوباره می توانید از این کارتن ها استفاده کرده و وسایل خود را بهتر و ایمن تر جمع آوری کنید. چراکه هر وسیله، در کارتن مخصوص به خودش قرار می گیرد.
  • به غیر از این موارد، نگه داشتن کارتن برخی کالاها اهمیت بسیار زیادی دارد. فرض کنید لپ تاپ یا تلفن همراه شما آسیب دیده و مجبورید که از گارانتی آن استفاده کنید. برای مراجعه به فروشنده، جهت استفاده از خدمات ضمانت محصول باید کارتن آن را به همراه داشته باشید، چرا که شماره سریال و گارانتی آن روی جعبه درج شده است.

اهمیت کارتن های مختلف و ضرورت نگهداری آن ها

حالا که اهمیت نگهداری کارتن وسایل را بررسی کردیم، بهتر است به این موضوع بپردازیم که آیا نگه داشتن همه جعبه ها و کارتن ها مهم است یا نه؟ با این شرایط، باید همه کارتن ها را دور خودمان جمع کرده و به فکر روز مبادا باشیم؟

قطعاً این طور نیست و نگهداری همه کارتن ها الزامی ندارد. پس با توجه به این ضرورت نداشتن، کدام جعبه ها را دور بریزیم، کدام را نه؟

نگه داشتن جعبه کفش ها

حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از خرید کفش نو، به این فکر کرده باشید که جعبه آن را نگه دارم یا نه؟ باید گفت این موضوع کمی سلیقه ای است. شاید وقتی کفش ها را درون جعبه گذاشته و در جاکفشی قرار می دهید، احساس می کنید که نظم بیشتری برقرار شده است. همچنین با این کار، گرد و خاک کمتری روی آنها می نشیند، اما در نظر داشته باشید که این کارتن ها می توانند جای خود را با نایلون های شفاف هم عوض کنند.

با قرار دادن کفش ها در نایلون شفاف، هم گرد و خاک روی آنها نمی نشیند و همین که وقتی می خواهید برای بیرون رفتن از خانه، کفش مورد نظر خودتان را انتخاب کنید، نیازی نیست هر جعبه را باز کنید تا در آخر متوجه شوید که کفش شما درون کدام جعبه واقع شده است. پس بهتر است این کارتن های اضافه را بعد از خرید، بازیافت کنید.

کارتن هدایای خاطره انگیز

اگر هدیه ای بزرگ درون یک کارتن مقوایی تحویل می گیرید، شاید با خودتان فکر کنید که نگه داشتن آن کارتن، روزی به کار خواهد آمد یا خیر. شاید روزی بتوانید از این جعبه برای کادو دادن به شخص دیگری استفاده کنید، پس بهتر است آن را نگه دارید. این احتمال هم وجود دارد که این کارتن ها هیچ وقت مورد استفاده قرار نگیرند، پس نگه داشتن آنها ضرورتی ندارد و بازیافت، بهتر از انبار کردن است.

کارتن وسایل هوشمند لوازم الکترونیکی

معمولاً روی کارتن این وسایل، اطلاعات مهمی مثل شماره سریال و گارانتی آنها درج شده است. پس شاید در آینده بخواهید این کالاها را بفروشید یا برای تعمیر، از گارانتی آن ها استفاده کنید. به این ترتیب نگه داشتن جعبه این وسایل مهم است. هرچند که می توانید با برش زدن قسمت های مهم کارتن، اطلاعات ضروری کالا را بایگانی کرده و بقیه آن را دور بریزید.

کارتن تلویزیون

تلویزیون های بزرگ و نو، صفحات حساسی دارند. به همین دلیل ممکن است جابه جا کردن آن ها کمی سخت باشد. اگر زیاد از خانه ای به خانه دیگر می روید، پس کارتن تلویزیون خود را دور نیاندازید تا هنگام اسباب کشی، صفحه آن آسیب نبیند. همچنین اطلاعات مهمی روی این جعبه درج شده که ممکن است بعداً به آنها نیاز داشته باشید.

اما اگر فضای کافی برای نگه داشتن این کارتن بزرگ ندارید، می توانید آن را دور انداخته و بعداً برای اسباب کشی، از پلاستیک های حباب دار استفاده کنید تا ایمنی وسیله، تضمین شود.

برای دیدن آگهی های کارتن اسباب کشی کلیک کنید

کارتن وسایل برقی

بعد از خرید وسایلی مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر و کالاهای بزرگی مثل آن، متوجه می شوید که فضای کافی برای نگه داشتن این کارتن این وسایل بزرگ نخواهید داشت. شاید هم کمی دودل شده و به این فکر کنید که اگر بعداً قصد اسباب کشی داشته باشید، به این کارتن ها نیاز پیدا می کنید یا نه.

نکته ای که باید در نظر بگیرید، این است که خدمات باربری و اسباب کشی، به خوبی وسایل منزل شما را جابه جا کرده و نیازی به کارتن های بزرگ نخواهید داشت. پس بهتر است که این جعبه ها را بازیافت کنید تا بی دلیل، فضای خانه را اشغال نکنند.

راهنمای نگهداری از کارتن وسایل برقی

برای اینکه بهتر بتوانید نسبت به دورانداختن یا نگه داشتن کارتن وسایل برقی، تصمیم بگیرید، این موارد را بررسی کرده و بعد تصمیم نهایی را بگیرید.

  • کارتن کالاهای برقی را تا وقتی که گارانتی دارند، نگه داشته و بعد از آن، از اطلاعات درج شده روی جعبه عکس گرفته و سپس آن را بازیافت کنید.
  • کارتن محصولاتی مثل یخچال و ماشین ظرفشویی را، بعد از تمام شدن گارانتی، دور بیندازید تا حجم بزرگ آن ها، فضای زیادی اشغال نکند.
  • کارتن وسایلی مثل دوربین، لپ تاپ، تبلت، موبایل و به طورکلی محصولات دیجیتالی را نگه دارید.
  • اگر کارتنی را دور می اندازید، دفترچه راهنما و سایر اطلاعات مهم را جدا کرده و بایگانی کنید.

حرف آخر

با توجه به اهمیت نگهداری کارتن وسایل مختلف، حالا بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام جعبه را دور بریزید و کدام را نگه دارید. حفظ کردن کارتن وسایل هوشمند، مهم و ضروری بوده، اما کارتن کالاهایی مثل وسایل برقی بزرگ، لازم نیست. نگه داشتن برخی کارتن ها مثل وسایل برقی کوچک آشپزخانه و سایر لوازم منزل به شما کمک می کند تا هنگام اسباب کشی، آرامش خاطر بیشتری داشته باشید. شما کارتن های کوچک و بزرگ خود را نگه می دارید یا بلافاصله بعد از خرید دور می اندازید؟

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2293

به "نگهداری کارتن کدام وسایل، مفید و حتی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری کارتن کدام وسایل، مفید و حتی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید