هشدار سازمان ملل درباره اثرات زیست محیطی مصرف زیاد ماسه

به گزارش اخذ ویزا، سازمان ملل در گزارشی اظهار داشت: احتیاج است تا دنیا در رابطه با مدیریت منابع ماسه اقدامات جدی در نظر گیرد.

هشدار سازمان ملل درباره اثرات زیست محیطی مصرف زیاد ماسه

به گزارش ایسنا، امروزه میزان وابستگی بشر به منابع ماسه تکان دهنده است به گونه ای که حجم ماسه مورد استفاده بشر پس از آب در رتبه دوم قرار گرفته است.

ماسه عنصر کلیدی در فراوری سیمان، آسفالت و شیشه است و بخش مکمل جنبه های مختلف زندگی به حساب می آید. در سطح دنیا، بشر بیش از 50 میلیارد تن ماسه و شن مصرف می نماید که روزانه به ازای هر نفر 18 کیلوگرم است.

در گزارش سازمان ملل آمده است: اکنون احتیاج تمام نشدنی و سیری ناپذیر به این منبع طبیعی به یکی از چالش های اصلی قرن 21 تبدیل شده و رفع ساختن آن مستلزم بهبود نظارت بر منابع دنیای ماسه است.

همچنین در این گزارش روش های تشویقی کاهش احتیاج به ماسه جدید توصیه شده و بر تقویت سیاست هایی تاکید شده که هدف آن ها تضعیف تاثیرات زیانبار زیست محیطی استخراج شن و ماسه است.

به گزارش سایت تخصصی نیچر، آنالیز ها نشان می دهد که احتیاج به ماسه رو به افزایش است. طبق مطالعات در دو قاره آسیا و آفریقا افزایش ساخت و ساز احتیاج به ماسه را در مدت دو دهه گذشته بیش از سه برابر افزایش داده است. همچنین پیش بینی شده استخراج شن و ماسه تا سال 2060 در سطح دنیا به 82 میلیارد تن برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 208

به "هشدار سازمان ملل درباره اثرات زیست محیطی مصرف زیاد ماسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل درباره اثرات زیست محیطی مصرف زیاد ماسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید