واکنش قطر به تنش در روابط عربستان و کانادا: اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در تایید اقدام ریاض، موضع دوحه نیست ، کانادا و قطر روابط مستحکمی دارند

به گزارش اخذ ویزا، یک مسئول وزارت خارجه قطر گفت که اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره بحران به وجود آمده بین عربستان سعودی و کانادا، دیدگاه شخصی بوده و بیانگر موضع دوحه نیست.

واکنش قطر به تنش در روابط عربستان و کانادا: اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در تایید اقدام ریاض، موضع دوحه نیست ، کانادا و قطر روابط مستحکمی دارند

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش فارس، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای تأکید کرد که کانادا و قطر در طول دهه های گذشته روابط مستحکمی با یکدیگر داشته اند.

در این بیانیه بر ضرورت حمایت از حق کشورها و سازمان های بین المللی برای بیان دیدگاه خود به خصوص در مسائل مربوط به نقض حقوق بشر و آزادی بیان تأکید شده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که یک مسئول وزارت خارجه قطر نیز گفت که اظهارات عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره تنش به وجود آمده بین عربستان و کانادا، اظهارنظر شخصی بوده و بیانگر موضع دوحه نیست.

الزیانی تصمیمات عربستان در قبال کانادا را تأیید نموده بود.

وزیر خارجه کانادا چند روز پیش درباره بازداشت فعالان جامعه مدنی و حقوق زنان در عربستان ابراز نگرانی نموده و خواهان آزادی این فعالان شده بود.

عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه کانادا، سفیر این کشور را از ریاض اخراج کرد و سفر سعودی در کانادا را فراخواند.

بحرین، تشکیلات خودگردان، امارات، موریتانی، سودان و اتحادیه عرب از موضع عربستان در قبال کانادا حمایت نموده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 443

به "واکنش قطر به تنش در روابط عربستان و کانادا: اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در تایید اقدام ریاض، موضع دوحه نیست ، کانادا و قطر روابط مستحکمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قطر به تنش در روابط عربستان و کانادا: اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در تایید اقدام ریاض، موضع دوحه نیست ، کانادا و قطر روابط مستحکمی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید