واکنش محتاطانه چین به درخواست اوباما برای تشکیل ائتلاف فراگیر علیه داعش

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: چین امروز پنج شنبه واکنش و پاسخ محتاطانه ای به درخواست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد تشکیل ائتلاف فراگیر برای ریشه کن کردن داعش در عراق و سوریه داشته است.

واکنش محتاطانه چین به درخواست اوباما برای تشکیل ائتلاف فراگیر علیه داعش

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تاکید نمود که وی برای نخستین بار دستور حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه و گسترش این حملات به داعش در عراق را صادر کرده ولی چین اظهار داشت که دنیا باید با تروریسم مقابله کند ولی تمامیت و حاکمیت ارضی کشورها باید محترم شمرده گردد.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که دنیا با یک تهدید ترور روبرو شده است که چالش جدیدی برای همکاری بین المللی به شمار می رود.

وی توضیح داد: چین با همه انواع تروریسم مخالف است و از همکاری مشترک جامعه بین المللی برای مقابله با تروریسم از جمله کوشش کشورهای مرتبط برای برقراری امنیت و ثبات داخلی خود حمایت می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: در عین حال که ما از مقابله بین المللی با تروریسم حمایت می کنیم قوانین بین المللی نیز باید محترم شمرده گردد و تمامیت و استقلال و حاکمیت ارضی کشورها نیز باید مورد احترام قرار گیرد.

وی تاکید نمود: چین میخواهد تا به همکاری ها و تعاملات خود برای مقابله با تروریسم با جامعه بین المللی بر اساس همکاری و احترام متقابل ادامه دهد .

چین بارها نگرانی خود را نسبت به افزایش خشونت در عراق و تحرکات داعش اظهار داشته است ولی با هرگونه دخالت خارجی در سوریه نیز مخالفت کرده است.

در ماه جولای نماینده چین در خاور میانه تاکید نمود که بعضی نیروهای تندرو از منطقه سین کیانگ چین برای آموزش به خاور میانه رفته و بعضی از آنها وارد مرزهای عراق شده اند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 500

به "واکنش محتاطانه چین به درخواست اوباما برای تشکیل ائتلاف فراگیر علیه داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش محتاطانه چین به درخواست اوباما برای تشکیل ائتلاف فراگیر علیه داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید