شرایط هشدار کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزایش چند برابری آمار مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری در یک هفته اخیر اطلاع داد و گفت: تعداد مبتلایان به مرز هشدار رسیده است و شرایط تمام شهرهای استان قرمز است.

شرایط هشدار کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری

فریدون رحمانی چهارم تیرماه در ستاد مبارزه و پیشگیری با کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بحث تجهیزات و فضای درمانی در استان با مسائل زیادی روبرو هستیم، اظهار کرد: متأسفانه اگر کرونا ویروس در استان به حالت طغیان برسد، قطعا در پذیرش بیماران در مراکز درمانی با مسائل بسیاری روبرو می شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزایش چند برابری آمار مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری در یک هفته اخیر اطلاع داد و گفت: تعداد مبتلایان به مرز هشدار رسیده است، در چند روز اخیر نیز علاوه بر آمار مبتلایان با افزایش موارد بستری و فوتی ها نیز روبرو بودیم.

وی اضافه نمود: توان درمانی ما نسبت به روزهای اول روبرو با این ویروس بالا رفته است، اما متأسفانه نگرانی ما بابت افزایش تعداد آمار مبتلایان است.

رحمانی با اشاره به اینکه اگر فرایند ابتلا به کرونا ویروس هم چنان صعودی باشد نیازمند اعمال محدودیت هستیم، گفت: تعطیلی آرایشگاه هایس زنانه، اماکن مذهبی، مهدهای کودک، تالارهای پذیرایی و آکادمی ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه با اشاره به اینکه شرایط تمام شهرستان های چهارمحال و بختیاری از نظر ابتلا به کرونا ویروس قرمز است، اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا برگزاری نمازجمعه تنها در شهرهای شرایط سفید و زرد بلامانع است.

وی با بیان اینکه بخش های عفونی بیمارستانی چهارمحال و بختیاری در حال تکمیل شدن است، یادآور شد: به احتمال زیاد بخش کرونای بیمارستان تأمین اجتماعی فرخشهر نیز برای پذیرش بیماران کرونایی مجددا فعال گردد.

80 درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت هستند

در ادامه جلسه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه 80 درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت هستند، اظهار کرد: 87 درصد افراد مبتلا به کرونا که شرایط وخیمی دارند دارای بیماری های زمینه ای، اضافه وزن و سن بالای 60 سال هستند.

وی با اشاره به اینکه با 9 نوسان در نمودار ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری روبرو بودیم، گفت: در حال حاضر در بالاترین نوسان ابتلا به کرونا هستیم و آمار ابتلایان در چند روز اخیر به شدت افزایش داشته است.

جزایری از راه اندازی دومین آزمایشگاه کرونا در چهارمحال و بختیاری اطلاع داد و گفت: روزانه بین 150 تا 180 تست در این آزمایشگاه انجام می گردد.

در انتها عبدالرضا علیمحمدی دادستان شهرکرد با بیان اینکه مردم نسبت به هشدارها بی توجه شده اند، مطرح نمود: محدودیت ها باید تشدید گردد، زیرا ظرفیت مراکز درمانی استان محدود است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1090

به "شرایط هشدار کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط هشدار کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید