پنجمین سقوط جنگنده های آمریکایی در دو ماه ، انفجار F16 در پایگاه نیومکزیکو

به گزارش اخذ ویزا، یک فروند جت جنگنده F16 وایپر هنگام فرود در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در نیومکزیکو منفجر شد تا پنجمین حادثه مشابه از میانه های ماه می برای جنگنده های آمریکایی رقم بخورد.

پنجمین سقوط جنگنده های آمریکایی در دو ماه ، انفجار F16 در پایگاه نیومکزیکو

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر، حادثه ساعت شش عصر روز دوشنبه به وقت محلی رخ داد و خلبان توانست پیش از انفجار هواپیما از آن ایجکت کند. بر اساس اطلاعیه نیروی هوایی آمریکا، خلبان جنگنده F16 چند آسیب و زخم سطحی برداشت و البته بخت یار او بود که در بزنگاه بیرون پرید و کشته نشد.

دو ماه جهنمی نیروی هوایی آمریکا با انفجار یک جنگنده نسل پنجم اف22 رپتر در پایگاه فلوریدا در روز 15 ماه می شروع شد و چند روز بعد یک اف35 از نسل پنجم جنگنده های آمریکا در همان پایگاه در جریان پرواز تمرینی سقوط کرد و منفجر شد. خلبانان هر دو جنگنده از انفجارها جان سالم در بردند و فقط اندکی زخمی شدند.

در میانه های ماه ژوئن خلبان کنت کیج آلن در جریان یک پرواز آزمایشی با جنگنده اف15 در پایگاه هوایی در آمریکا در آب های نزدیک بریتانیا در اروپا سقوط کرد و جان خود را از دست داد. در آخرین روز ماه ژوئن هم خلبان دیوید اشمیتس در سقوط جنگنده اف16 فالکن در پایگاه هوایی کارولینای شمالی کشته شد.

علاوه بر سقوط و انفجار جنگنده های پیشرفته آمریکایی، دو حادثه دیگر هم برای هواپیماهای نیروی هوایی رخ داد؛ سیستم پایش ناوبری و فرود جنگنده اف35 در پایگاه یوتا ناگهان از کار افتاد و یک فروند هواپیمای باری سی130 هرکولس در پایگاه تاجی در عراق از باند خارج شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1129

به "پنجمین سقوط جنگنده های آمریکایی در دو ماه ، انفجار F16 در پایگاه نیومکزیکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین سقوط جنگنده های آمریکایی در دو ماه ، انفجار F16 در پایگاه نیومکزیکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید