پوتین وحدت آلمان را واقعه ای تاریخی نامید

به گزارش اخذ ویزا، رئیس جمهور روسیه در نامه ای به مناسبت سالگرد وحدت آلمان به مقامات آلمانی، این رویداد را واقعه ای تاریخی نامید.

پوتین وحدت آلمان را واقعه ای تاریخی نامید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سالروز وحدت دوباره آلمان آن را به عنوان واقعه ای تاریخی تمجید نموده و این واقعه را خاتمه جنگ سرد در اروپا دانست.

وی در نامه تبریکی به رئیس جمهور و صدر اعظم آلمان گفت که با اتحاد دوباره آلمان فصل جدیدی در مناسبات بین دو کشور باز شد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در جشنی که به مناسبت سالگرد وحدت آلمان در شهر کیل برگزار گردید شهروندان را به انسجام بیشتر، درک متقابل و مسئولیت پذیری فراخواند.

وی همچنین در این باره هشدار داد که مشابه دوران تحت حاکمیت حزب اتحاد سوسیالیستی آلمان که کشور به دو پاره غربی و شرقی تقسیم شده بود دلایل مسائل و نارسایی ها را در درجه اول در دولت و نخبگان جستجو کنیم. به گفته وی چنین تفکری در تمام آلمان دیده می گردد و اگر چنین دیدگاهی همچنان ادامه یابد به بدبختی منجر می گردد.

مرکل همچنین نزدیک به 30 سال بعد از فروپاشی دیوار برلین بر نقاط عطف و دگرگونی در شرق و غرب کشورش اشاره نموده و گفت: البته همه آلمانی ها امروز در مجموع بیش از هر زمان دیگری بعد از اتحاد دوباره از زندگی خود راضی هستند.

مرکل در ادامه وحدت آلمان را همچنان روندی ناکامل ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 361

به "پوتین وحدت آلمان را واقعه ای تاریخی نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین وحدت آلمان را واقعه ای تاریخی نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید