پکن: سرنگونی دولت قانونی عامل اصلی بحران اوکراین است

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: معاون وزیر خارجه چین امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران تاکید نمود: سرنگونی مقام های قانونی و مشروع اوکراین توسط معترضان عامل اصلی بحران کنونی این کشور است.

پکن: سرنگونی دولت قانونی عامل اصلی بحران اوکراین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، معاون وزیر خارجه چین در شهر پکن ضمن اشاره به تحولات اخیر اوکراین توضیح داد: ادامه خشونت ها در اوکراین بسیار نگران کننده است، من فکر می کنم این خشونت ها نتیجه سرنگونی مقام های قانونی و مشروع این کشور بوده که توسط معترضان و مخالفان از قدرت برکنار شدند. این مساله عامل اصلی و مستقیم بحران اوکراین بوده است.

وی اضافه کرد: عامل دیگر بحران اوکراین سیاست های کشورهای غربی است. نفوذ خارجی در وهله اول آمریکا و کشورهای غربی که اوکراین را مجبور نموده اند تا جهت توسعه دموکراسی های غربی را طی کند نمی توان در تشدید بحران این کشور نادیده گرفت. از زمانی که اوکراین استقلال خود را اعلام نموده است به دو بخش و جهت تقسیم شده است: توسعه به روش کشورهای غربی و جهتی که به فکر تامین منافع ملی است. این مساله تاثیر منفی زیادی بر ثبات و توسعه مالی اوکراین داشته است.

معاون وزیر خارجه چین گفت: مشکل اوکراین یک مساله داخلی است که احتیاج به حل و فصل توسط خود مردم اوکراین دارد. ما با هر گونه دخالت خارجی در بحران اوکراین مخالف هستیم. چین از ابتدای بحران اوکراین تاکنون مواضعی محتاطانه اتخاذ نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 434

به "پکن: سرنگونی دولت قانونی عامل اصلی بحران اوکراین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: سرنگونی دولت قانونی عامل اصلی بحران اوکراین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید