آشنایی با کاخ سلطنتی بانکوک در تور تایلند

به گزارش اخذ ویزا، کاخ سلطنتی بانکوک این مجموعه شگفت انگیز، جزو دیدنی هایی هست که نباید از دست داد! بدون شک اصلی ترین نقطه گردشگری شهر بانکوک همین کاخ خارق العادس که زیبایی هاش تمومی نداره! کاخ سلطنتی بانکوک در سال 1782 ساخته شد و به مدت 150 سال خانه پادشاه و خاندان سلطنتی بود. البته امروزه هم چیزی از زیبایی های این کاخ شگفت انگیز کم نشده و هنوز هم نگین شهر به حساب میاد. معماری منحصر به فرد این کاخ، جلوه چشم نوازی به آن داده که ذوق وخلاقیت مردم تایلند را در زمان های قدیم نشان میدهد. مهم ترین نقطه کشور تایلند نزدیک دویست سال پیش هنوز هم سرپاست و زیبایی هایش هرکسی را به خود خیره میکند!

آشنایی با کاخ سلطنتی بانکوک در تور تایلند

با تور تایلند همراه باشید

وات پرا خو معبدیست داخل کاخ سلطنتی بنا شده و با ارزش ترین بودای کشور را که ساخته قرن 14 است در خود جای داده. ردای این بودا توسط پادشاه تایلند عوض شده که اتفاقی مهم در تقویم تایلند به شمار میاید.

به دلیل اینکه معبد بودا زمرد در کاخ ، یک مکان مقدس است ، سخت گیریهایی در پوشیدن لباس انجام می گردد . که در صورت هر گونه مشکل پوشش لباس در همان مکان پوشش های مناسب را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند .

پادشاه در اواخر قرن بیستم زندگی در قصر را ترک کرد ولی هنوز هم کاخ نشانگر قدرت این خاندان در تایلند است.

این کاخ از مهمترین جاذبه های گردشگری بانکوک است که در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده. گرداگرد کاخ سلطنتی را دیواری به طول 1900 متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی واقع شده است که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده!

معماری کاخ سلطنتی بسیار شبیه به کاخ آیوتایا است. پایتخت قبلی سیام که توسط اهالی برمه رشد کرد.

سرسرای اصلی کاخ جاییست که دختران و زنان پادشاه زندگی میکردند. این سرسرا هیچ فرقی با یک شهر کوچک که ساکنان آن همگی زن ها و بچه ها بودند نداشته! از زمان ترک کاخ توسط پادشاه این سرسرا به روی بازدید کنندگان بسته است.

یکی از ویژه ترین پیشنهاد های ما به شما عزیزان بازدید از این کاخ مجلل و زیباست!

اگر به پایتخت کشور لبخندها سفر کردید از قلم نیاندازید که سری به این مجموعه زیبا بزنید و از معماری کاخ لذت ببرید!

منبع: مرجع تایلند
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 190

به "آشنایی با کاخ سلطنتی بانکوک در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کاخ سلطنتی بانکوک در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید