کدام بیماری های زمینه ای بیشترین و کمترین میزان ابتلا به کرونا را دارند؟

به گزارش اخذ ویزا، ریسک ابتلا به ویروس کرونا در بیماری های زمینه ای مختلف، یکسان نبوده و احتمال ابتلا در برخی افراد بیشتر است.

کدام بیماری های زمینه ای بیشترین و کمترین میزان ابتلا به کرونا را دارند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، افرادی که از قبل دچار بیماری های زمینه ای هستند، ریسک بیشتری در ابتلا به ویروس کرونا داشته و نسبت به افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای، خطر بیشتری آن ها را تهدید می کند؛ بنابراین رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و خانگی برای این افراد ضرورت بیشتری دارد.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، با 17.3 بیشترین ریسک ابتلا به ویروس کرونا را در میان بیماری های دیگر دارند. این افراد باید نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و داروهای تجویزی پزشک را با رعایت استراحت در خانه، به طور مرتب مصرف کنند.

پس از آن، افراد دیابتی با 14.2 درصد، در میان بیماری های دیگر ریسک بیشتری برای ابتلا به ویروس دارند. این افراد نیز در روزهای اپیدمی کرونا باید مراقب تغذیه و رژیم غذایی خود باشند.

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در افراد مبتلا به سرطان نیز 5.5 درصد است. این افراد به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدنشان، باید با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.

بیماری های مزمن کلیوی، 3.4 درصد ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا را بالا می برد. این افراد نیز مانند بیماران زمینه ای دیگر، ملزم به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

خطر ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که از قبل دچار بیماری های ریوی هستند نیز وجود دارد؛ چرا که این ویروس به ریه ها بیشترین آسیب را رسانده و تأثیرات مخربی بر روی آن ها می گذارد. بیماری های ریوی 2.3 درصد و آسم به عنوان نوع خاصی از این بیماری ها 1.2 درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را بالا می برند.

افرادی که بیماری های مزمن خونی دارند، نسبت به سایر افراد با بیماری های زمینه ای 2 درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را دارند. ابتلا به اختلالات مزمن عصبی 1.4 درصد، بیماری های مزمن کبدی 0.8 درصد و بیماری های مادرزادی 0.3 درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهند.

افراد دارای بیماری HIV در میان همه بیماری های زمینه ای، کمترین ریسک ابتلا به ویروس کرونا را دارند. این بیماری تنها 0.2 درصد ریسک ابتلا به ویروس کرونا را بالا می برد.

باید به این نکته توجه کرد که تنها افراد دارای بیماری های زمینه ای به ویروس کرونا مبتلا نمی شوند، بلکه افراد سالم نیز در معرض ابتلا به این ویروس هستند. اما افراد سالم احتمالاً علائم خفیف تری از این بیماری را تجربه می کنند؛ بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، حفظ نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برای همه افراد ضروری است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 966

به "کدام بیماری های زمینه ای بیشترین و کمترین میزان ابتلا به کرونا را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام بیماری های زمینه ای بیشترین و کمترین میزان ابتلا به کرونا را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید