کردهای عراقی تصمیم خود را گرفتند

به گزارش اخذ ویزا، فارس نوشت: عضو کُرد مجلس عراق از تحرکات سیاسی برای جلب حمایت جریان های مخالف نخست وزیری عدنان الزرفی خبر داد.

کردهای عراقی تصمیم خود را گرفتند

سورکت شمس الدین عضو فراکسیون کُرد المستقبل در مجلس عراق روز سه شنبه از تحرکاتی سیاسی برای متقاعد کردن معترضان به نخست وزیری الزرفی برای پیوستن به جبهه حامیان او خبر داد.

شمس الدین در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تصویب دولت الزرفی را به دلیل وجود تفاهم سطح بالای میان گروه های کُرد و سنی بسیار راحت خواند و گفت: زمان باقیمانده اجازه نمی دهد دولتی مستعفی باقی بماند که قادر به رسیدگی به اوضاع فعلی کشور نیست.

وی اضافه نمود: گروه های معارض کُرد از تشکیل دولتی موقت به رهبری الزرفی حمایت می کنند که زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم شود.

شمس الدین گفت: تحرکاتی سیاسی برای متقاعد کردن معترضان به نخست وزیری الزرفی جریان دارد تا به جبهه حامیان او برای تشکیل کابینه ملحق شوند و در مجلس به او رای اعتماد بدهند.

گروه های شیعی عراق تا به امروز بر سر نام نامزد نخست وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو برهم صالح رئیس جمهور عراق 27 اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت برخی جریان ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در مجلس عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه های مجلسی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند که با وجود مخالفت گروه های اصلی شیعی که اکثریت را در مجلس تشکیل می دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می رسد.

گفته می شود الزرفی در سال 2004 از سوی سوی پل برمر حاکم آمریکایی عراق برای استانداری نجف انتخاب شد و در همان زمان به مبارزه با کلیه گروه های مسلح در این استان و خلع سلاح آنها متعهد شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 902

به "کردهای عراقی تصمیم خود را گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردهای عراقی تصمیم خود را گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید