کرونا آمد، خورشید غروب کرد ، تعطیلی موقت خانه بانوان آسیب دیده اجتماعی

به گزارش اخذ ویزا، خانه خورشید محلی امن برای زنان آسیب دیده اجتماعی است که در محله هرندی قرار گرفته است. خانه ای که از سال 1385 درهایش به روی زنانی که احتیاج به حمایت دارند باز شده و لیلا ارشد فعال اجتماعی مسئولیت آن را به عهده گرفته است. با گذشت بیش از 10 سال، کرونا پیروز شد درهای این خانه را ببند و آن را به طور موقت تعطیل کند.

کرونا آمد، خورشید غروب کرد ، تعطیلی موقت خانه بانوان آسیب دیده اجتماعی

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران- زینب زینال زاد: کرونا که وارد کشور شد همه چیز به هم ریخت. مراکز آموزشی و علمی تعطیل شدند و بسیاری از ادارات دورکاری را در دستورکار قرار دادند. بیش از هر کس دیگر کارتن خواب ها، معتادان و زنان آسیب دیده و بچه ها کار که فعلا از سوی هیچ سازمانی حمایت نمی شوند در معرض تهدید قرار گرفته اند. لیلا ارشد در گفت و گو با خبرنگار ما خبر تعطیلی موقت خانه خورشید را اظهار داشت و گفت: مددجویان این خانه احتیاجمند حمایت هستند، اما نبود بسته های بهداشتی مانند ماسک و دستکش و الکل ما را مجبور کرد تا خانه خورشید را به طور موقت تعطیل کنیم.

به گفته او تعدادی از مددجویان به کانون خانواده بازگشته اند و بعضی هم به خوابگاه ها رفته اند.

ارشد به حضور تعدادی از مددجویان در بوستان ها اشاره نمود و گفت: بعضی از مددجویان به دلیل شرایط خاص در بوستان ها هستند و ما به شدت نگران آنها هستیم. این افراد به دلیل نداشتن آگاهی و اقلام بهداشتی مانند ماسک مستعد ابتلا به کرونا هستند و به دلیل نامناسب بودن تغذیه و رعایت نکردن موارد بهداشتی آسیب می بینند و به دلیل ترددشان در شهر، قطعاً ویروس را با خود به همه جا منتقل می نمایند.

او در ادامه به شرایط بچه ها کار هم اشاره و بیان کرد: بچه ها کار و خیابان در معرض دید عمومی هستند و ممکن است مورد توجه قرار گیرند، اما بچه های که در کارگاه های کوچک زیرزمینی و غیرمجاز و در فضای آلوده کار می نمایند، شرایط نامناسب تر و وخیم تری دارند و نهادهای فعال در این عرصه برای حفظ و سلامت این بچه ها باید کوشش نمایند.

مدیر خانه خورشید در ادامه تاکید نمود: تعطیلی موقت خانه خورشید به دلیل نبود اقلام و بسته های بهداشتی است و به محض تهیه این اقلام به اندازه مورد احتیاج، درهای این خانه به روی آسیب دیدگان باز می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 764

به "کرونا آمد، خورشید غروب کرد ، تعطیلی موقت خانه بانوان آسیب دیده اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا آمد، خورشید غروب کرد ، تعطیلی موقت خانه بانوان آسیب دیده اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید