کرونا، طواف را هم ممنوع کرد ، جزئیات تعطیلی طواف کعبه ازسوی عربستان سعودی

به گزارش اخذ ویزا، عربستان سعودی روز پنجشنبه گفت که در طول دوران تعلیق عمره، طواف حول کعبه و سعی صفا و مروه را تعطیل می کند.

کرونا، طواف را هم ممنوع کرد ، جزئیات تعطیلی طواف کعبه ازسوی عربستان سعودی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، خبرگزاری عربستان سعودی گفت که صحن طواف حول کعبه و سعی صفا و مروه در طول دوران تعلیق عمره بسته خواهد بود و نماز جماعت فقط داخل مسجدالحرام برگزار می شود.

عربستان سعودی همچنین گفت که حرمین نیز پس از نماز عشا مسدود می شود و پیش از نماز صبح بازگشایی می شود.

عربستان سعودی گفت که این اقدام را با هدف جلوگیری از انتشار کرونا اتخاذ کرده است.

وزارت بهداشت عربستان امروز پنجشنبه از شناسایی و ثبت دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد تا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 5 نفر برسد.

عربستان همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا مناسک عمره در بیت الله الحرام و زیارت مسجد النبی در شهر مدینه منوره را برای شهروندان خود هم به حال تعلیق درآورده است.

عربستان پنجشنبه هفته گذشته هشتم اسفند ماه گفت که ورود عمره گزاران و زائران مسجدالنبی در مدینه منوره تعلیق و صدور ویزا برای کشورهای دارای تلفات بالای کرونا متوقف شده است.

انتشار ویروس کرونا طی هفته گذشته هر شش کشور عربی حوزه خلیج فارس شامل عربستان و امارات و بحرین و عمان و کویت و قطر را هم درگیر کرده است و وزارت خانه های بهداشت در این کشورها روزانه با صدور بیانیه ها از شناسایی مبتلایان جدید به این بیماری خبر دادند.

عربستان در روزهای گذشته اخبار زیادی درباره شرایط شیوع این بیماری در این کشور منتشر نکرد و برخی رسانه ها این رژیم را به پنهان کاری درباره آمار مبتلایان متهم کردند به خصوص که 25 بیمارستان بزرگ در عربستان برای پذیرش مبتلایان به کرونا در آماده باش است و بیم آن می رود که عربستان مشابه سال 2012 و شیوع ویروس مِرس در این کشور در حال پنهانکاری است.

بیش ترین آمار ابتلا به کرونا در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مربوط به بحرین است که از پنجاه نفر مبتلا فراتر رفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 836

به "کرونا، طواف را هم ممنوع کرد ، جزئیات تعطیلی طواف کعبه ازسوی عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، طواف را هم ممنوع کرد ، جزئیات تعطیلی طواف کعبه ازسوی عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید