کنفدراسیون تیروکمان آسیا ایران را نامزد میزبانی کرد، دنبال تحول هستیم

به گزارش اخذ ویزا، محمد علی شجاعی در مصاحبه با خبرنگاران در مورد کرسی های اخیری که کسب شده است، گفت: ما در مورد فدراسیونی صحبت می کنیم که کمتر از سه ماه از برطرف تعلیق آن می گذرد. تقریبا کرسی هایی که کسب کردیم تاکنون سابقه نداشته و تصورم بر این است هیچ فدراسیونی در آسیا 6 کرسی کسب نکرده است.

کنفدراسیون تیروکمان آسیا ایران را نامزد میزبانی کرد، دنبال تحول هستیم

وی اضافه نمود: این اولین حضور ما در آسیا بود ولی با تلاشی که داشتیم بالاترین رای را کسب کردم و در 5 کمیته نیز همین سیاست را با نیروهایی که کاندیدا نموده بودیم اتخاذ کردیم و کرسی های لازم را به دست آوردیم. تنها در دو کمیته آن هم با اختلاف یک رای نتوانستیم صاحب کرسی شویم و از این حیث تنها ایران و کره جنوبی با یکدیگر برابری می نمایند که اتفاق بسیار مثبتی می تواند باشد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در مورد هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، توضیح داد: در بخش کامپوند 2 تیم 3 نفره آقایان و بانوان را شرکت دادیم ولی در بخش ریکرو فقط یک زن و یک مرد از ایران حضور داشتند که 4 مدال از جمله یک طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کردیم. یک طلای ما در بخش انفرادی و 3 مدال دیگر تیمی بودند که این نشان می دهد کمانداران زیادی داریم که دیگر تیم ملی را از حالت گلخانه ای خارج نموده اند و مثل سابق نیست که تنها با یک یا دو نفر شانس مدال داشته باشیم.

شجاعی در همین حال مطرح نمود: اتفاق بزرگ دیگری که در این دوره و برای اولین بار رخ داد این بود که ما در 2 رده 15 و 16 سال دو تیم کامل دختر و پسر داشتیم که این تیم ها حاصل فعالیت یک سال همکارانمان در استانها و نیز رقابتهای انتخابی تیم ملی بود که ابتدا در مسابقات جوانان دنیا در چین و پس از آن نوجوانان آسیایی شرکت کردیم.

رئیس فدراسیون تیر و کمان درباره میزبانی ایران، گفت: کنفدراسیون آسیا از ما خواست برای مسابقات آسیایی 2019 کاندیدا شویم چرا که رقابتهای سالهای 2015 و 2017 به ترتیب در تایلند و بنگلادش برگزار خواهند شد، البته آنها به ما میزبانی مسابقات گرند پریکس را هم پیشنهاد دادند که در حال آنالیز وضعیت برگزاری آن هستیم.

وی درباره مربیان تیم های ملی، خاطر نشان کرد: مربیان تیم های پایه نیز مثل بزرگسالان داخلی هستند البته ما برای دانش افزایی به مربیان خوب خارجی نیاز داریم و تا یک ماه دیگر یک مربی خوب رزومه دار را انتخاب خواهیم کرد تا بتوانیم از دانش وی استفاده کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی این فدراسیون چندان خوب نیست در مورد حضور در بازیهای آسیایی 2014 گفت: من به بازیهای گوانجو اشاره می کنم که اوج کار کاروان ایران در آسیا بود و اکثر تیم ها مدال کسب کردند ولی تیروکمان نتوانسته بود مدالی به دست آورد، حالا به دنبال یک تحول بزرگ هستیم و امیدوارم با برنامه ریزی که در این مدت باقی مانده انجام می دهیم قطعا می خواهیم جزو فدراسیون هایی باشیم که در بازیهای اینچئون کسب مدال خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 378

به "کنفدراسیون تیروکمان آسیا ایران را نامزد میزبانی کرد، دنبال تحول هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفدراسیون تیروکمان آسیا ایران را نامزد میزبانی کرد، دنبال تحول هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید