اصلاح حکمرانی در بخش انرژی را پیگیری می کنیم

به گزارش اخذ ویزا، رئیس اتاق کرمان گفت: انرژی عامل اصلی توسعه است اما تداوم شرایط فعلی حکمرانی در این بخش موجب عقب ماندگی خواهد شد.

اصلاح حکمرانی در بخش انرژی را پیگیری می کنیم

سیدمهدی طبیب زاده، در دومین نشست مجازی اندیشکده تدبیر انرژی کرمان با موضوع تنظیم گری و چالش های آن اضافه نمود: برنامه اندیشکده تدبیر انرژی اتاق کرمان پیگیری اصلاح حکمرانی در بخش انرژی برای تحقق توسعه است.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: باوجوداینکه در حال حاضر صنعت و معدن پیشران اقتصاد استان هستند، اما باید در اقتصاد انرژی نیز قیمت های واقعی اعمال گردد تا آینده این حوزه نگران کننده نباشد.

طبیب زاده اظهار کرد: اتاق کرمان و اندیشکده تدبیر انرژی این موضوع را پیگیری می نماید زیرا معیشت، رفاه، اشتغال و امنیت در گرو تأمین کمی و کیفی انواع حامل های انرژی است.

وی اظهار داشت: در پیک مصرف فصل های تابستان و زمستان کمبود انرژی زیان هنگفتی به اقتصاد استان تحمیل می نماید و به علت محدودیت منابع آب و گاز تأمین انرژی آینده ای مبهم دارد.

وی با بیان اینکه یارانه های انرژی چندین برابر بودجه عمرانی استان است، ادامه داد: اندیشکده انرژی اقدامات و پیگیری های لازم را با حضور اساتید و با استفاده از نظرات خردمندانه، با هدف رسیدن به راهکارهای قانونی برای اصلاح شرایط موجود انجام می دهد.

در این نشست مجازی یداله سبوحی، استاد دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف، سیدفرشاد فاطمی، استادیار دانشکده مدیریت و انرژی دانشگاه صنعتی شریف و محمد ملاکی، فعال بخش خصوصی نیز مهم ترین چالش های حوزه انرژی ازجمله ساختار انحصارطلبی، نحوه خصوصی سازی، بهره وری پایین حوزه انرژی در کشور، فقدان متولی، قیمت گذاری غیراصولی و بی ثباتی در اقتصاد کلان کشور را مطرح و آنالیز کردند و با اشاره به پرداخت 70 میلیارد یورو یارانه انرژی در کشور، بر حکمرانی اصولی و علمی حوزه انرژی و بعلاوه مدیریت یارانه های این بخش تأکید کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2040

به "اصلاح حکمرانی در بخش انرژی را پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح حکمرانی در بخش انرژی را پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید