اعتبار جشنواره فیلم کوتاه صرفا جشنواره های بین المللی نیست

به گزارش اخذ ویزا، محمد آفریده معتقد است اعتبار و امتیاز سینمای کوتاه صرف در پی حضور در جشنواره های بین المللی نیست، بلکه امتیاز اصلی به خلوص فیلمسازان این حوزه در نگاه به جامعه و زندگی مردم سرزمین شان است.

اعتبار جشنواره فیلم کوتاه صرفا جشنواره های بین المللی نیست

به گزارش خبرنگاران محمد آفریده، تهیه نماینده، نویسنده و مدیر سینمایی درباره صندلی فیلم کوتاه ایران در سینمای جهان گفت: فیلم کوتاه تصویر صمیمانه و واقعی تر زندگی، احوالات، تجربه ها و رویاهای هر کشور را به ترسیم می کشد. ایران با سرمایه های خدادادی، جوانان خلاق و تجارب گسترده و متنوع فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه، از اعتبار و صندلی ویژه و ممتازی در بین دیگر کشورهای جهان برخوردار است.

او ادامه داد: باید باور و یقین داشته باشیم که اعتبار و امتیاز سینمای کوتاه صرف در پی حضور در جشنواره های بین المللی نیست، بلکه امتیاز اصلی به خلوص فیلمسازان این حوزه در نگاه به جامعه و زندگی مردم سرزمین شان است.

آفریده گفت: در حال حاضر با توجه به گستردگی و سهل الوصول بودن امکانات فیلمسازی، شاید سالانه بیش از 3000 فیلم کوتاه رسمی و غیر رسمی به وسیله جوان ها در ایران فراوری می گردد و اگر درست بتوانیم این امواج را درک و اعتماد کنیم آینده این هنر و یا حتی صنعت را بیمه خواهیم کرد.

این تهیه نماینده درباره جهان شمولی آثار کوتاه ایرانی گفت: سینما هنر ارتباط با جهان است و هرچقدر بتوانیم با دانش و آگاهی و برنامه ریزی درست، این ارتباط را جهت و انسجام ببخشیم به فرهنگ و هنر و سینمای خود یاری نموده ایم. برای پیشتاز بودن و قدرتمند شدن در منطقه و جهان، چاره ای جز وسعت بخشیدن به فعالیت هایمان نداریم.

او درباره تاثیر بیماری کرونا بر شرایط فراوریات سینمای کوتاه ایران گفت: متاسفانه شرایط بیشتر حوزه ها در برابر بیماری کرونا، وخیم و ناراحت نماینده است. امیدوارم مسائل همه مردم در هر کار و شغلی رفع و هرچه سریع تر این بیماری ریشه کن گردد. اما در این میان بخش های شنماینده و ضعیف، آسیب بیشتری متحمل شده اند و فیلمسازان فیلم کوتاه جزو مظلوم ترین اقشاری متاثر از بحران کرونا هستند.

آفریده ادامه داد: بر این باور و اعتقاد هستم که اگر مسئولین و متولیان حمایت خود را از فیلم کوتاه چند برابر نمایند، امید به آینده و نشاط و سرزندگی مهمترین دستاورد این پشتیبانی برای آینده این سینما و کشور خواهد بود.

این تهیه نماینده در انتها گفت: سینمای کوتاه، سینمای برترین فرصت ها است؛ فرصت هایی که فیلسازان جوان و خلاق با تجربه های تلخ و شیرین، جدا از چارچوب های رایج و اداری، خود را در آن محک می زنند و سینمای ناب و اصیل و امید بخش را برای ادامه حیات سینما تضمین می نمایند.

سی وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 27 مهر تا 2 آبان 1400 (19 تا 24 اکتبر 2021) برگزار می گردد. این رویداد برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آموزشگاه اسکار شناخته و معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2013

به "اعتبار جشنواره فیلم کوتاه صرفا جشنواره های بین المللی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار جشنواره فیلم کوتاه صرفا جشنواره های بین المللی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید