امروز در ترکیه چه خبر است؟

به گزارش اخذ ویزا، ایرنا نوشت: هشتمین کنفرانس وزرای امور خارجه قلب آسیا موسوم به فرایند استانبول امروز دوشنبه با سخنرانی رجب طیب اردوغان و محمد اشرف غنی روسای جمهوری ترکیه و افغانستان شروع به کار می نماید.

امروز در ترکیه چه خبر است؟

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

کنفرانس قلب آسیا که هشتمین دوره آن امروز برگزار می گردد، در سال 2011 با موضوع افغانستان و با کوشش ترکیه با هدف گسترش همکاری های منطقه ای در قبال کابل با مشارکت 14 کشور از جمله ایران، ترکیه و افغانستان و حمایت 17 کشور و چندین نهاد و سازمان بین الملی شروع به کار کرد.

قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در هشتمین نشست این کنفرانس شرکت کند.

احمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان نیز عصر دیروز وارد استانبول شد و در ملاقات با نائل اولپاک، رئیس شورای روابط مالی خارجی ترکیه درباره فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان در زمینه های معادن، برق، ترانزیت و اتصال منطقه ای گفت و گو کرد.

چالش های امنیتی و مالی افغانستان مهمترین انگیزه برپایی کنفرانس قلب آسیا موسوم به فرایند استانبول

نخستین کنفرانس با شرکت وزرای امور خارجه 14 کشور شامل؛ ایران، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ترکمنستان و امارات متحده عربی در استانبول برگزار گردید.

استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، هلند، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا هم کشورهای حامی این فرایند هستند. چندین سازمان منطقه ای و بین المللی نیز از آن پشتیبانی نموده اند.

چالش های امنیتی و تهدیدهای تروریستی که افغانستان و منطقه با آن روبه رو هستند و همچنین احتیاج به توسعه راه های ارتباطی افغانستان با آسیای میانه و جنوب آسیا مهمترین محور گفت و گوهای اعضای اصلی و حامی این فرایند به شمار می رود .

اعتماد سازی، مبارزه با تروریسم، تجارت و زیرساخت ها، همکاری مالی منطقه ایی، همکاری در حوزه آموزش و تحصیلات نیز از اهداف شکل گیری این فرایند می باشد.

موضوع سرمایه گذاری و چگونگی تامین امنیت برای حفظ و توسعه سرمایه های به کار رفته در افغانستان همیشه از دغدغه های مهم سرمایه گزاران و تجار سایر کشورها بوده که به همین علت در فرایند قلب آسیا سیاستمداران و کارشناسان مالی کوشش میکنند تا به یک راه حل اساسی برای برطرف این چالش ها دست یابند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 618

به "امروز در ترکیه چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز در ترکیه چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید