خاطره توکیو در روسیه زنده می گردد؟، ستاره ها به دنبال خلق شگفتی

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران، نسل طلایی والیبال ایران 15 خرداد سال 1395 در سالن مترو پولیتن توکیو با شکست تیم ملی لهستان که عنوان قهرمانی دنیا را در کارنامه داشت، طلسم 52 ساله را شکست و جواز حضور در المپیک ریو را کسب کرد. حال ستاره های دیروز در کنار جوانان امروز به دنبال زنده کردن خاطره توکیو این بار در سنت پترزبورگ هستند.

خاطره توکیو در روسیه زنده می گردد؟، ستاره ها به دنبال خلق شگفتی

مسابقات متفاوت انتخابی المپیک 2016

نسلی که با اتکا به ستاره هایش گام در رقابت های سخت انتخابی المپیک گذاشت، کار سختی در پیش داشت. روند کسب سهمیه المپیک 2016 ریو متفاوت بود و تیم ملی برای کسب آخرین سهمیه های المپیک باید 7 بازی با تیم های فرانسه، لهستان، استرالیا، کانادا، ژاپن و ونزوئلا برگزار می کرد و در نهایت سه تیم برتر مسابقات به همراه فزونین تیم آسیایی المپیکی می شدند.

کوشش برای حضور در بزرگ ترین آوردگاه ورزشی

برزیل به عنوان میزبان بازی ها، آمریکا به عنوان قهرمان جام دنیای 2015 و تیم های ایتالیا، آرژانتین، روسیه، مصر، کوبا به عنوان فزونین های مراحل قبلی رقابت های انتخابی جواز حضور در المپیک ریو را کسب نموده بودند و جدال بین تیم های ایران، فرانسه، لهستان، استرالیا، کانادا، ژاپن و ونزوئلا بود تا آخرین کوشش های خود را برای حضور در بزرگ ترین آوردگاه ورزشی به کار گیرند.

راه سخت برای صعود به المپیک

تیم ملی والیبال ایران با راهنمایی رائول لوزانو کار سختی در پیش داشت و برای شکست تیم هایی مانند لهستان و فرانسه که از بهترین های این رشته به حساب می آمدند و همواره مغلوب آنها بود راه دشواری داشت اما به ادعای کارشناسان این نسل می توانست با فزونی مقابل حریفان آسیایی خود طلسم را شکسته و پس از 52 سال والیبال ایران راهی المپیک کند.

شکست قهرمان دنیا مقابل ایران

ماراتن شروع و ملی پوشان ایران در گام نخست استرالیا را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. پس از آن 5 پیروزی دیگر برابر تیم های کانادا، ژاپن، چین، لهستان و ونزوئلا برای ملی پوشان به دست آمد و تنها شکست برابر تیم فرانسه رقم خورد. ایران در ششمین بازی خود پیروز شد تیم ملی لهستان، قهرمان دنیا را با راهنمایی آنتیگا شکست دهد.

شکست طلسم 52 ساله و کسب جواز المپیک

سعید معروف، میلاد عبادی پور، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی مردانی بودند که لوزانو در ابتدای بازی برابر لهستان وارد زمین کرد و ستاره هایی مانند کورک و کوبیاک برای لهستان روی نیمکت قرار داشتند. در نهایت ایران این بازی را با نتیجه 3 بر یک پیروز شد تا علاوه بر شکست این تیم برای نخستین بار، والیبال ایران را پس از 52 سال راهی المپیک کند. نسل طلایی والیبال ایران پیروز شد نام ایران را وارد جدول کشورهایی کند که از سال 1964 با المپیکی شدن این رشته در آن قرار داشتند.

صعود پس از لهستان و بالاتر از فرانسه

تیم ملی والیبال ایران با کسب 6 پیروزی و 15 امتیاز به عنوان تیم برتر گروه پس از لهستان و بالاتر از فرانسه راهی المپیک گردد. والیبالیست های ایران نشان دادند که مرد روزهای سخت هستند و در حالیکه کمتر هواداری پیش بینی می کرد، ملی پوشان با شکست قهرمان دنیا جواز حضور در المپیک را کسب کردند.

جدول آخرین رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2016:

ردیف تیم ها امتیاز بازی برد باخت ست برد ست باخت
1 لهستان 15 7 6 1 19 9
2 ایران 15 7 6 1 18 11
3 فرانسه 15 7 5 2 17 10
4 کانادا 12 7 4 3 16 14
5 استرالیا 10 7 3 4 12 14
6 چین 9 7 2 5 14 15
7 ژاپن 6 7 2 5 7 13
8 ونزوئلا 2 7 صفر 7 6 21

جوانان با انگیزه در کنار ستاره های دیروز

حال تیم ملی با اتکا به تجربه کاپیتان سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، امیر غفور و فرهاد قائمی یاران باقیمانده از آن روزهای طلایی و تکیه به نیرو و انگیزه جوانانی مانند محمد جوادمعنوی نژاد، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، محمدرضا حضرت پور، مسعود غلامی، جواد کریمی، محمدرضا موذن و پوریا فیاضی ستاره ایران در لیگ ملت ها، راهی مرحله نخست انتخابی المپیک 2020 می گردد.

رقابت هایی که برای نخستین بار با تصمیم فدراسیون دنیای در دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحله نخست تیم ها در شش گروه چهار تیمی با یکدیگر رقابت و در نهایت تیم برتر هر گروه جواز حضور در المپیک توکیو را کسب خواهد نمود و مرحله دوم رقابت های قاره ای مشخص کننده سایر تیم ها برای حضور در المپیک خواهد بود.

مرد روزهای سخت و خلق کار بزرگ

تیم ایران در مرحله نخست با تیم های کوبا، مکزیک و روسیه رقابت خواهد نمود و با توجه به میزبانی تیم روسیه و قهرمانی این تیم در رقابت های لیگ ملت ها به عقیده اکثر کارشناسان روس ها بخت اول صعود از این گروه خواهند بود. اما بلند قامتان ایران سه سال پیش در توکیو نشان دادند مرد روزهای سخت هستند و توانایی خلق کار بزرگ دیگری را نیز دارند.

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت های انتخابی المپیک 2020:

ردیف تیم ها تیم ها تاریخ مسابقات ساعت مسابقات
1 ایران کوبا آدینه 18 مرداد ماه 17:30
2 ایران مکزیک شنبه 19 مرداد ماه 17:30
3 ایران روسیه یکشنبه 20 مرداد ماه 20:30
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 262

به "خاطره توکیو در روسیه زنده می گردد؟، ستاره ها به دنبال خلق شگفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطره توکیو در روسیه زنده می گردد؟، ستاره ها به دنبال خلق شگفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید