برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، هتل ها تقاضای وام نمایند

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس عصر روز 13 آبانماه در هتل هویزه تهران برگزار گردید.

برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، هتل ها تقاضای وام نمایند

در این برنامه علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس گفت: این نمایشگاه از 21 تا 24 آبان ماه در شهر شیراز برگزار می گردد. در این نمایشگاه سفارتخانه ها و مجموعه های هلتداری و سرمایه گذاران حضور دارند. محورهای این نمایشگاه نیز گردشگری سلامت، جامعه هتلداران، آموزشگاههای هتل و تجهیزات وابسته هتلداری است.

در ادامه این برنامه مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز اعلام کرد: یکی از سالن های این نمایشگاه به هتل ها و صنایع وابسته اختصاص داده شده است. این نمایشگاه پس از سالها توقف در سال گذشته برگزار گردید و سال جاری دهمین دوره آن را برگزار می کنیم. خوشبختانه هم سال گذشته و هم سال جاری استقبال خوبی از آن شده است.

وی اضافه کرد: اکنون در استان فارس 93 هتل و هتل آپارتمان وجود دارد و 135 مهمانپذیر و 80 اقامتگاه بوم گردی و 18 هزار تخت اقامتی و 117 پروژه فعال در حوزه زیرساخت های گردشگری داریم. سال جاری بیش از 40 میلیارد تومان برای تاسیسات اقامتی پرداخت شده است. 1616 طرح در زمینه اشتغال فراگیر روستایی مصوب شده. اعتبار آنها 127 میلیارد بوده که 30 میلیارد تومان به این طرح ها پرداخت شده است.

حسین اربابی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: کشورهایی که از لحاظ اقتصادی در رتبه های خوبی قرار گرفته اند دو سوم اقتصادشان در بستر نمایشگاهها شکل گرفته است اما ما هنوز نتوانسته ایم بخش نمایشگاهی را در کشور راه بیاندازیم. خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی برگزاری نمایشگاهها را واگذار کرد.

نمایشگاهها یکی از بهترین عرصه های رویداد گردشگری است. امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم همه کشور را به یک نمایشگاه گردشگری تبدیل کنیم. اگر میراث فرهنگی تبدیل به ثروت نگردد در مسابقه ای که بین تمام اهالی میراث فرهنگی و گردشگری جهان وجود دارد شکست می خوریم.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران نیز اعلام کرد: اکنون 2 هزار هتل و هتل آپارتمان داریم که 800 هتل آپارتمان و 1200 هتل تحت پوشش جامعه هتلداران ایران هستند. از این تعداد 60 هتل 5 ستاره نیز وجود دارد و در تهران 5 هتل 5 ستاره در دست داریم. بیشتر هتل های 5 ستاره در مشهد هستند.

وی گفت: در جهت استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی مسئله ای نداریم حتی اعلام شده که هتل های موجود که تابحال نمی توانستند از این صندوق وام بگیرند می توانند درخواست خود را برای بازسازی و نوسازی تجهیزات اعلام نمایند.

در ادامه محمد ابراهیم لاریجانی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری اعلام کرد: ما 530 رویداد گردشگری در 12 ماه سال در 31 استان کشور داریم که آن را در قالب یک تقویم اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری، نمایشگاه قوی نداریم. همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در سالهای گذشته برگزار می شد اما استان فارس هم می تواند به این نمایشگاه بخش سرمایه گذاری را اضافه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 88

به "برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، هتل ها تقاضای وام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، هتل ها تقاضای وام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید