بورس تا آخر بهمن چه می شود؟ ، فرایند صعودی بورس شروع شد!

به گزارش اخذ ویزا، محمد مهدی عشریه، کارشناس بازار سهام در مصاحبه با خبرنگاران در رابطه با پیش بینی بورس تا خاتمه بهمن ماه امسال گفت: به نظر می رسد بازار کف سازی خوبی انجام داده و احتمالا فرایند صعودی بورس کم کم آغاز می شود اگرچه نباید انتطار رشد شارپی از بورس داشت.

بورس تا آخر بهمن چه می شود؟ ، فرایند صعودی بورس شروع شد!

به گفته عشریه بازار در کوتاه مدت در برابر رشد مقاومت کرده است اما ملاک پیش بینی بورس کوتاه مدت نیست و باید نگاه بلندمدت به آن داشت. به نظر می رسد که بورس رشد آهسته اما پیوسته ای دارد. کف سازی کنونی باعث می شود فرایند بازار تغییر کند، اما فرایند کلی در نهایت مثبت خواهد بود.

این کارشناس در ارتباط با عوامل موثر بر عملکرد بورس تا خاتمه بهمن ماه امسال گفت: گزارش های 9 ماهه سیگنال های خوبی به بورس می دهد. علی رغم تبلیغاتی که بعضی ها انجام می دادند مبنی بر اینکه کاهش نرخ دلار می تواند تاثیر منفی بر بورس بگذارد با این تفاسیر در گزارش های 9 ماهه می بینیم که شرایط خیلی خوب و سودسازی شرکت ها بسیار مناسب بود.

عشریه در ادامه تاکید کرد: به نظر می رسد بازار پذیرفته که کاهش نرخ دلار عملی نمی شود و نرخ دلار به ثبات می رسد. همین الان با این قیمت ها هم شرکت ها ارزندگی خودشان را دارند و سودآورند.

به گفته این کارشناس بورسی، امید به رفع تحریم ها و اینکه شرکت های صادرات محور بتوانند صادرات را از سر بگیرند و شرایط سودآوری بهتری داشته باشند، باعث شده بازار، آرام آرام به این منطق برسد که ریزش قیمت ها شاید در شرایط فعلی خیلی بدبینانه است.

او در ادامه تاکید کرد: بازار روی شاخص معتبری برگشت. به نظر می رسد که محدوده یک میلیون و 150 هزار تا یک میلیون و 100 هزار واحد یک محدوده بسیار معتبر برای بازگشت شاخص است. پیش بینی می شود که این محدوده حمایتی شکسته نشود و در روزهای آینده، بورس به صورت آهسته و پیوسته رشد کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1649

به "بورس تا آخر بهمن چه می شود؟ ، فرایند صعودی بورس شروع شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس تا آخر بهمن چه می شود؟ ، فرایند صعودی بورس شروع شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید