دوربین زیر نمایشگر شاید در سال 2023 به آیفون 15 بیاید

به گزارش اخذ ویزا، اخیراً شایعه شده بود که اپل آیفون های سال جاری خود را با دوربین سلفی زیر نمایشگر به بازار عرضه می نماید. با این حال، اگر توییت های تحلیلگر معروف عرصه نمایشگر یعنی راس یانگ صحت داشته باشد، ممکن است این اتفاق سال جاری رخ ندهد. در عوض، به نظر می رسد که به احتمال زیاد این اتفاق در سال 2023 برای آیفون 15 یا در سال 2024 برای آیفون 16 خواهد افتاد. این خبر بعد از توییتی از سوی یانگ منتشر شده که در آن او ادعا نموده آیفون 14 از یک حفره دایره ای و قرصی شکل استفاده می نماید که دوربین جلو و سیستم TrueDepth که به وسیله سیستم امنیتی تشخیص چهره اپل از آن ها استفاده می گردد را در این حفره ها قرار می دهد.

دوربین زیر نمایشگر شاید در سال 2023 به آیفون 15 بیاید

بعضی از کاربران ممکن است با شنیدن این شایعات کمی ناامید شوند، زیرا آن ها منتظر عرضه آیفونی هستند که هیچ بریدگی و حفره ای روی نمایشگر خود ندارد. اما این طراحی دو بخشی بر اساس مدل هایی که دیده ایم، در واقع خیلی بد به نظر نمی رسد. اپل مقدار ناچ نمایشگر را در آیفون 13 کاهش داده بود. این کاهش در مقدار اگرچه ممکن است خیلی محسوس نباشد، اما توجه بعضی از کاربران را به خود جلب نموده است.

اگر بخواهیم کمی منصفانه به قضیه ی دوربین زیر نمایشگر اپل نگاه کنیم، باید بگوییم که بسیاری از سازندگان گوشی های اندرویدی هنوز سیستم دوربین زیر نمایشگر را معرفی ننموده اند. بعضی از شرکت ها کوشش نموده اند، اما احتمالاً علت این که کاملاً به این فناوری توجه نشده این است که دوربین سلفی زیر نمایشگر اگر بخواهد کیفیتی برابر با دوربین های قرار گرفته روی ناچ یا حفره نمایشگر داشته باشد، ممکن است شرکت ها را با مسائل زیادی برای ساخت و طراحی آن روبرو کند و از این رو، بهره گیری از دوربین های با کیفیت زیر نمایشگر به این سادگی ها نخواهد بود.

اگرچه تا زمان معرفی و رونمایی از آیفون های سال 2015 فاصله بسیار زیادی داریم، اما گاهی اوقات خبر ها و شایعاتی در خصوص این گوشی های پرچم دار منتشر می گردد که اطلاعاتی در خصوص قابلیت ها و مشخصات آن ها به ما می دهد. به همین دلیل یکی از تحلیلگران معروف شرکت Haitong International Securities یعنی جف پو به مشخصات دوربین آیفون های سال 2015 اشاره نموده است. طبق گفته او حداقل یکی از مدل های آیفون 15 که در سال 2023 عرضه خواهند شد، دارای سیستم دوربین پریسکوپی است که قابلیت زوم اپتیکال را افزایش می دهد.

او نحوه عملکرد این سیستم را در ادامه شرح می دهد که با لنز پریسکوپی، نور وارد شده به لنز تله فوتو در پشت آیفون به وسیله یک آینه زاویه دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می گردد. تغییر جهتی که نور به سمت آن حرکت می نماید به اپل این امکان را می دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد و کاربران را قادر می سازد تا بدون هیچ گونه تاری از زوم بیشتر بهره ببرند. در ابتدا شایعاتی مطرح بود که اپل میخواهد از این لنز پریسکوپی در سری آیفون های 14 بهره ببرد و حتی تحلیلگر معروف اپل مینگ چی کو نیز در گزارش های خود به این موضوع اشاره نموده بود، اما به نظر می رسد که احتمالا در سال 2023 غول فناوری آمریکایی از این لنز در سری آیفون های 15 خود بهره ببرد.

از دیگر شایعات مربوط به آیفون 15 می توان به حذف شیار سیم کارت آن اشاره نمود. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در رسانه های خبری، آیفون 15 پرو که قرار است در سال 2023 عرضه گردد، اولین مدل آیفونی خواهد بود که بدون خشاب فیزیکی سیم کارت روانه بازار خواهد شد. خبر دیگری نیز به این موضوع پرداخته و اشاره نموده که اپل مدت هاست که روش هایی برای بی نیازی به استفاده از خشاب سیم کارت را آزمایش می نماید و در حال توسعه فناوری eSIM است. بعلاوه گفته می گردد که پرچم دار سال 2023 کوپرتینویی ها با تاچ آیدی زیر نمایشگر و تراشه های تازه با فرآیند ساخت 3 نانومتری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

باید دید در روز های آینده چه اخبار و شایعات دیگری در خصوص سری آیفون های 15 در فضای مجازی منتشر می گردد، کما این که اخبار مربوط به آیفون های 14 سال جاری اپل نیز بسیار داغ است و هر روز اخبار زیادی در این مورد منتشر می گردد.

منبع: Ubergizmo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2207

به "دوربین زیر نمایشگر شاید در سال 2023 به آیفون 15 بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین زیر نمایشگر شاید در سال 2023 به آیفون 15 بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید