رکورد سال 2019: دعوت از بیش از 70000 متقاضی اکسپرس انتری

به گزارش اخذ ویزا، دولت کانادا در جدیدترین پذیرش که دیروز 30 اکتوبر برگزار نمود، از 3900 متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. بدین ترتیب تعداد دعوتنامه هایی که طی امسال به وسیله اکسپرس انتری صادر شده به بیش از 70000 عدد می رسد. حد اقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش دیروز 475 بوده که حاکی از افزایش 11 امتیازی نسبت به پذیرش قبلی است.

رکورد سال 2019: دعوت از بیش از 70000 متقاضی اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. داشتن پیشنهاد شغل از جمله شرایط الزامی نیست.

یکی از دلایل بالا بودن حد اقل امتیاز در پذیرش دیروز فاصله طولانی مدت 28 روزه بین این پذیرش و پذیرش قبلی است. همانطور که می دانید، هر چه بین پذیرش ها فاصله بیشتری باشد، تعداد بیشتری از متقاضیان با امتیاز بالا وارد صف انتظار می شوند و بدین ترتیب رقابت تنگ تر می گردد و حد اقل امتیاز هم افزایش می یابد.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: 29 آگوست 2019 راس ساعت 3:50:24 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 475 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 30 اکتوبر 2019 دعوتنامه دریافت نموده اند.

متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS امتیاز ناکافی دارند می توانند چشم امید خود را به برنامه مهاجرت استانی بدوزند و با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب نمایند. گفتنی است چندین استان کانادا مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری دارند. مثلا ساسکاچوان در 26 سپتامبر از 404 متقاضی دعوت کرد. منیتوبا هم در 25 سپتامبر برای 15 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه نمایند. در ادامه به نمونه های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کردند توجه نمایید:

احمد یک مهندس 29 ساله است که تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داده است. او سه سال سابقه کار دارد. او با شرکت در امتحان آیلتس توانست در مهارت های شنیداری، درک مطلب و مکالمه نمره 8 و در مهارت نوشتاری نمره 7 کسب کند. احمد تا به حال در کانادا نه کار نموده و نه تحصیل اما با داشتن 475 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه یا ITA از اداره مهاجرت کانادا بوده است.

سمیرا 31 سال دارد. تا لیسانس درس خوانده و مسلط بر زبان فرانسه است و زبان انگلیسی را در حد میانه می داند. او سه سال در شغل حسابداری مشغول به کار بوده است. او ازدواج نموده و شوهرش 37 ساله و دارای مدرک لیسانس است. شوهر سمیرا به زبان فرانسه در حد میانه تسلط دارد و 5 سال در امور اقتصادی مشغول به کار بوده است. هیچ یک از این زوج تا به حال در کانادا نه کار نموده اند و نه تحصیل اما با داشتن 475 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانستند در پذیرش 30 اکتوبر برای اقامت دائم کانادا دعوتنامه دریافت نمایند.

اگر دولت فدرال کانادا به روال سابق برگردد و پذیرش ها را هر دو هفته یک بار برگزار کند حداقل امتیاز هم کاهش خواهد یافت. همانطور که در خبرهای اخیر به عرض همراهان گرامی خبرنگاران رسید، برنامه های مهاجرت استانی کانادا به ویژه در ساسکاچوان هم بسیار فعال شده اند و پذیرش ها متوالی برگزار می نمایند. این پذیرش ها می تواند فرصتی را در اختیار متقاضیانی که امتیاز کمتری دارند قرار دهد.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1974

به "رکورد سال 2019: دعوت از بیش از 70000 متقاضی اکسپرس انتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد سال 2019: دعوت از بیش از 70000 متقاضی اکسپرس انتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید