زباله های عجیب در جوی های آب تهران؛ از مبل تا کیسه بوکس!

به گزارش اخذ ویزا، ماموران شهرداری مجبورند زباله هایی را که در انهار فرعی یا همان جوی های کوچه و خیابان باعث انسداد می شوند، جمع آوری نمایند و در این ارتباط زباله های عجیب و غریبی از انهار سطح شهر تهران بیرون کشیده شده است.

زباله های عجیب در جوی های آب تهران؛ از مبل تا کیسه بوکس!

به گزارش ایرنا، در گزارش معاونت خدمات شهری آمده است که 10 هزار کارگر خدماتی طی 3 روز برای جلوگیری از سیلابی شدن مرکز در روز های بارانی اخیر وارد میدان شدند.

در این گزارش بعلاوه در مورد زباله های بیرون کشیده شده در روز های اخیر از انهار و جوی ها آمده که بین زباله ها میوه های دورانداخته شده به وسیله میوه فروشی ها، کارتن و مقوا مانند شانه تخم مرغ، جعبه شیرینی، کارتن موز و جعبه پیتزا دیده شده است.

عجیب تر اینکه بین این زباله ها نخاله های ساختمانی مثل آجر، چوب، سیم برق و میلگرد، پسماند های حجیم مانند چادر ماشین، تشک خوشخواب، مبل تک نفره، کیسه بوکس، لاستیک ماشین و پتو نیز وجود داشته است.

ظرف های یکبارمصرف، بطری نوشابه و آب معدنی، کیسه نایلونی، دستکش و ماسک نیز از دیگر زباله هایی هستند که از کانال ها و انهار تهران بیرون کشیده شده اند.

با توجه به پیش بینی های فصلی اجرا شده در سال آبی 1400-1401، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی لازم، اقداماتی را در مورد مدیریت روان آب شهری در دستور کار خود قرار داده است.

به منظور مدیریت روان آب ها، برای آماده سازی و هماهنگی امور اجرایی و ستادی، نشست ها و جلسات تخصصی با منطقه ها 22گانه، سازمان ها، شرکت ها و نهاد های ذی ربط برگزار شده و پس از آن به منظور ضرورت رسیدگی به نواقص و مسائل شبکه جمع آوری آب های سطحی و کنترل نقاط آبگیر شبکه و معابر بخشنامه و دستورالعمل اجرایی به منطقه ها 22گانه ابلاغ شد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2071

به "زباله های عجیب در جوی های آب تهران؛ از مبل تا کیسه بوکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های عجیب در جوی های آب تهران؛ از مبل تا کیسه بوکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید