سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین

به گزارش اخذ ویزا، طبق گزارش آژانس فضایی ناسا یک جرم آسمانی به نام 2021 KT1 که در گروه سیارک های به طور بالقوه خطرناک واقع شده است در حال نزدیک شدن به زمین است و هفته آینده از کنار زمین عبور می نماید.

سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین

دسته سیارک های خطرناک به گروهی گفته می گردد که میزان آن ها به قدری عظیم است که در صورت برخورد به زمین آسیب جدی ایجاد می نمایند.

به گفته ناسا، سیارک 2021 KT1 که عظیم تر از برج ایفل است در تاریخ 1 ژوئن(11 خرداد) در ساعت 10:24 به وقت منطقه زمانی شرقی(18:54 به وقت تهران) به زمین نزدیک می گردد. محققان تخمین می زنند که این سیارک در حدود 492 تا 1082 فوت(150 تا 329 متر) باشد. سرعت آن 40 هزار مایل بر ساعت(64373 کیلومتر بر ساعت) است و به گفته ناسا این سیارک با فاصله 4.5 میلیون مایلی که تقریبا 19 برابر فاصله ماه و زمین است از کنار سیاره ما می گذرد.

با این حال هنوز آژانس فضایی آن را در دسته خطرناک قرار می دهد. ناسا در حدود 26 هزار جرم نزدیک به زمین که مدار آن ها باعث نزدیک شدنشان به زمین می گردد را تحت نظر دارد. انتظار می رود هر 10 هزار سال یک بار سیارکی عظیم تر از 100 متر به سطح زمین برخورد کند و باعث تخریب گردد و با فراوری امواج باعث طغیان آب ها در منطقه ها ساحلی گردد.

به گفته ناسا خطر سیارک ها برای انسان کمتر از خطر تصادفات، بیماری ها و سایر مسائل است. در حال حاضر ناسا بر روی پروژه ای به نام دارت(DART) کار می نماید که به منحرف کردن سیارک های خطرناک یاری خواهد نمود.

با این حال تحقیقات جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد کوشش های ناسا برای محافظت سیاره ما از اجرام آسمانی بی فایده بوده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1903

به "سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید