شمس: مقصرناکامی تیم ملی فوتسال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است

به گزارش اخذ ویزا، حسین شمس به شدت از نتایج اخیر تیم زیر 20 ساله های فوتسال ایران انتقاد می نماید و شکست اخیر را ناشی از تصمیم های نادرست درهیات رئیسه فدراسیون فوتبال می داند.

شمس: مقصرناکامی تیم ملی فوتسال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است

امیرعلی آزاد،دومین دوره مسابقات فوتسال زیر 20 سال پسران آسیا در حالی به سرانجام رسید که تیم ملی ایران نتوانست به فینال راه یابد و با شکست مقابل ژاپن نگرانی ها در جامعه فوتسال را افزایش داد. در این میان حسین شمس که همواره با مصاحبه ها و اظهارنظرهای واقعی خود به پیشرفت فوتسال یاری نموده است از نتایجی که اخیرا تیم زیر 20ساله های ایران به دست آورده انتقاد نموده است. شمس به هشدارهایی که ماه ها قبل داده بود نیز اشاره نموده است.

بعد از سالها تیم ملی فوتسال ایران نتوانست به فینال جام ملتهای آسیا برسد. دلایل این ناکامی از دیدگاه شما چیست؟

بعد از ناکامی تیم ملی فوتسال در مسابقات چهار جانبه چین تایپه همه پیشکسوتان این رشته اعلام خطر کردنند. اما عکس العملی از فدراسیون فوتبال دیده نشد. به کرات گفته شد، که ضعف این تیم در خط دفاعی است. تیمی که در 4 بازی 16 گل می خورد صددرصد ضعف در دفاع و دروازبان دارد، اما هیچ فردی به این موضوع واکنشی نشان نداد. ما به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم ، که یک فرد با تجربه مثل آقای خوراکچی را به این تیم اضافه کنید، تا به سرعت نقاط ضعف را شناسایی و مسائل را رفع کند. در بازی با ژاپن که تیم ملی 8 گل خورد، سیستم جدیدی را در فوتسال ژاپن دیدیم که این زنگ خطری برای ما است و باید تغییری اساسی در ساختار فوتسال داده گردد.

فکر نمی کنید اگر مسابقات در تهران انجام می شد، تیم ملی بهتر نتیجه می گرفت؟

خیر به هیچ وجه. دربازی با افغانستان تیم ملی عقب بود تماشاچیان در برد تیم تاثیر داشتند، حتی بازی با تایلند هم ما در وقت اضافه توانستیم با یاری تشویق همین طرفداران خونگرم تبریزی به پیروزی برسیم . فکر می کنم این تیم از نداشتن اعتماد به نفس رنج می برد.

آینده فوتسال امید و بزرگسالان را با این نتایج چگونه می بینید؟

با این اعتماد به نفسی که تیم های آسیایی به دست آوردند شک نکنید شرایط سخت است. فدراسیون فوتبال و کمیته فنی فوتسال، این ورزش را رها نموده اند. شک نکنید در آینده نزدیک ما لیگ برتر هم نخواهیم داشت. این نتایج زنگ خطر برای فوتسال است. به اعتقاد من باید خیلی زود کمیته فنی تشکیل جلسه دهد و موضوعات را آنالیز کند و یکی دیگر از ایرادات فوتسال بی توجهی به تجربیات پیشکسوتانی مانند: آقایان صالح و خوراکچی است که در منزل میل بافتنی می بافند.

نگاه انتقادی شما به فدراسیون فوتبال است، فکر نمی کنید کمیته فوتسال باید در عدم نتیجه گیری این تیم بازخواست گردد؟

کمیته فوتسال زیر نظر فدراسیون فوتبال است، صددرصد نقدها به مدیران و مسئولین و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است. یک ماه قبل به آنها هشدار داده بودیم که یک فرد با تجربه در راس کادر فنی این تیم گذاشته گردد، تا بتواند به خوبی از لحاظ فکری و تاکتیکی تیم را آماده این مسابقات مهم کند، اما کجاست گوش شنوا که به حرفهای استخوان خوردنموده ها اهمیت دهد، اگر این نتایج در فوتبال اتفاق می افتاد حواشی زیادی به وجود می آمد اما فوتسال همواره ذلیل بوده است.

9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 243

به "شمس: مقصرناکامی تیم ملی فوتسال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمس: مقصرناکامی تیم ملی فوتسال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید