فواید مصرف غذاهای سالم

به گزارش اخذ ویزا، هدف شما چه کاهش وزن باشد، چه حفظ سلامت پوست یا پیشگیری از بروز بیماری های مختلف، استفاده از غذاهای سالم برترین راه است. استفاده از رژیم غذایی سالم به معنای گنجاندن انواع مواد غذایی در رژیم غذایی است. این عبارت

فواید مصرف غذاهای سالم

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

هدف شما چه کاهش وزن باشد، چه حفظ سلامت پوست یا پیشگیری از بروز بیماری های مختلف، استفاده از غذاهای سالم برترین راه است. استفاده از رژیم غذایی سالم به معنای گنجاندن انواع مواد غذایی در رژیم غذایی است. این عبارت است از عدم زیاده روی و استفاده از مواد غذایی که چربی کمی دارند و حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و غیره به اندازه لازم هستند.

حفظ وزن سالم

برای کاهش وزن یا داشتن برنامه کنترل وزنی سالم، استفاده از عاد ت های غذایی خوب یک باید به شمار می رود. اضافه وزن به خاطر عادت های غذایی ناسالم می توان فرد را در معرض طیف گسترده ای از بیماری ها قرار دهد. با انتخاب و عادت های غذایی درست می تواند از این کار اجتناب کرد.

پیشگیری از بروز مسائل سلامتی

رژیم غذایی ناسالم دارای چربی های اشباع و غذاهای سرخ شده می تواند فرد را در معرض خطر مسائل پزشکی مزمن مانند افزایش کلسترول، دیابت و فشار خون بالا قرار دهد. در مقابل، رژیم غذایی متعادل به همراه ورزش منظم به حفظ تناسب بدن و سلامتی یاری می نماید. استفاده از رژیم غذایی سالم بعلاوه به حفظ سلامت روده ها یاری می نماید و بروز اختلالات روده مانند یبوست را کاهش می دهد.

افزایش سطح انرژی

اهمیت استفاده از رژیم غذایی سالم را می توان از آنجایی متوجه شد که شامل مقادیر کافی مواد مغذی لازم است که به فعال ماندن شما در طول روز یاری می نمایند. رژیم غذایی سالم سطح مانند انرژی زا عمل می نماید و خستگی را به تأخیر می اندازد یا حتی مانع خستگی می گردد. بنابراین، استفاده از مواد غذایی سالم انرژی کافی برای کارهای روزمره را تأمین می نماید.

بچه ها اگر از مواد مغذی لازم برای بدن محروم شوند رشد و نمو آن ها با مشکل روبرو خواهد شد. مسائل یادگیری و رفتاری در بچه ها اغلب ناشی از استفاده از رژیم غذایی نامناسب است. چاقی هم در بچه های که والدین آن ها به عادت های غذایی سالم اهمیت نمی دهند در حال افزایش است. پس، به اسم پدر و مادر باید با فراهم کردن مواد غذایی مورد احتیاج بچه ها آن ها را به استفاده از رژیم غذایی سالم تشویق کنید. این مواد غذایی سالم می توانند نقش حیاتی در عملکرد آکادمیک بچه ها هم داشته باشند.

حفظ زیبایی پوست

کسانی که از رژیم غذایی مناسب و سالم استفاده می نمایند جذا ب تر هستند چون، مواد مغذی لازم برای پرورش و جوان سازی پوست را دریافت می نمایند. رژیم غذایی سالم می تواند به درمان پوست مبتلا به آکنه هم یاری کند.

توجه داشته باشید که حتی زیاده روی در مصرف غذاهای مغذی هم می تواند منجر به طیف گسترده ای از مسائل سلامتی گردد. پس، سعی کنید همواره به اندازه میانه از آن ها استفاده و از زیاده روی خودداری کنید. بهتر است به جای سه وعده بزرگ از 5-6 وعده غذایی کوچکتر بهره ببرید. غذا خوردن هنگام تماشای تلویزیون یا مانند این ها می تواند خطر پرخوری را افزایش دهد. بهتر است هنگام غذا خوردن از انجام این فعالیت ها خودداری کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2030

به "فواید مصرف غذاهای سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید مصرف غذاهای سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید