مرگ تلخ ورزشکار مطرح پاراگلایدر کشور با سرعت صد کیلومتر بر ساعت

به گزارش اخذ ویزا، سام فاتحی که از پیشگامان پاراگلایدرسواری در ایران بود در یک حادثه دلخراش در ترکیه درگذشت.

مرگ تلخ ورزشکار مطرح پاراگلایدر کشور با سرعت صد کیلومتر بر ساعت

ورزش های هوانوردی و پروازی در ایران با وجود جذابیت های بسیار زیاد، اما آنچنان که باید و شاید در کشور فراگیر نشده، اما مطابق تمام زمینه ها، نبوغ بالا و استعداد های ویژه همواره خودشان را با جهان همراه می نمایند. سام فاتحی، خلبان پاراگلایدر و اسپیدفلایر 34 ساله ایرانی که نزدیک به پانزده سال سابقه پرواز در تمامی زمینه های پروازی پاراگلایدر اعم از دونفره و مسافت را داشت، نخستین خلبان واقعی اسپیدفلایینگ در ایران محسوب می شد.

او به عنوان اولین خلبان پاراگلایدر ایرانی در رویداد بین المللی مالدیو پرواز کرد و چندین سال از پرواز هایش در فستیوال های نمایشی اولودنیز فتحیه در ترکیه می گذشت.

این خلبان پاراگلایدر که در بین سایر ورزشکاران این رشته از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود، روز سه شنبه در حال پرواز با اسپیدفلای بر فراز منطقه اولودونیز در شرایطی که می خواست از برخورد با یک پروازنماینده دیگر جلوگیری کند، مسیرش را به سمت دیگر تغییر می دهد و در لحظه ای که می خواهد از بین دو درخت عبور کند، درحالی که با سرعتی بالغ بر یکصد کیلومتر بر ساعت در حال پرواز بود، گوشواره اسپیدفلای اش به درخت گیر می نماید و با همان سرعت به سمت یک تخته سنگ سرنگون می گردد.

برخورد شدید سام با این تخته سنگ با چنان شدتی رخ داد که او بلافاصله پس از این اتفاق از هوش رفت و با وجود انتقال سریع به بیمارستان، نزدیک به نیم ساعت بعد در اثر ضربه مغزی درگذشت.

خبرنگاران ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2343

به "مرگ تلخ ورزشکار مطرح پاراگلایدر کشور با سرعت صد کیلومتر بر ساعت" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرگ تلخ ورزشکار مطرح پاراگلایدر کشور با سرعت صد کیلومتر بر ساعت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ تلخ ورزشکار مطرح پاراگلایدر کشور با سرعت صد کیلومتر بر ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید